Det er tydeligvis slik for alle fans av Ytong at selskapet har gått konkurs denne uken. Hva som skjer heretter kan man spekulere i, men det finnes et alternativ som heter HH Celcon som i prinsippet er det samme som er bedre rustet. Dessuten har de tatt andeler av Ytong de senere år pga billigere produkt. Hva som skjer nå er at det blir mindre konkurranse og dermed kan prisen økes sikkert. :-/
 
Hvor fantes det å lese ???
Antar at det bare var "svenska" ytong


Said
 
Det var ikke å lese, ifølge HHCelcon skjedde det på tirsdag, men det blir vel offentlig snart. Det ville overrasket meg om det gjaldt hele konsernet, derfor tror jeg at de snart er på banen igjen. Det er dog ikke helt bra at det blir glipp, siden begge disse konkurrentene holder prisnivået i sjakk. Det er vel dog en del eksport til for eksempel Polen som blir rammet nå.
 
Polen produserer sin egen Ytong og de har, så vidt jeg vet, ingen kontakt med svenske Ytong.

/Jörgen
 
Jeg har også hørt at de har gått konkurs, men Ytong er vel et varemerke, selskapet heter vel Yxhult??
 
AB Ytonghus
Yxhult      69283      Kumla      019-586000      556047-8348      Avreg.

Tjenestemannklubben Ved Ytong AB
69200      Kumla            875700-3481      Avreg.

Kilde: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1479&previousRenderType=1

Selv om det ser ut til å være eldre konkurser, søker man på ytong og konkurs det siste året så får man ikke opp noe.

Disse har ikke gått konkurs:
Ytong AB
Box 80/Plena Ab/ 70141 Örebro 019-6119980 556445-4741
Ytong Montage AB
69283 Kumla 019-586000 556042-7444
 
Hei!

For å avslutte diskusjonen:

Yxhult AB som produserer Ytong ble satt i konkurs den 27/1 2004. Omsetningen har blitt halvert på 2 år, og det klarer nok ingen bedrift med mindre de kutter betydelig. Glimstedt Advokatbyrå håndterer saken. 186 ansatte berøres.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.