Jeg holder på med totalrenovering av villaen og skal legge inn flytende gulv. "betongplate/Cellplast/parkettgulv" Og ser nå etter cellplast.
Tykkelsen må være 70 mm for at alt skal stemme med høydene.

Er det noen forskjell mellom xps200cellplast eller vanlig cellplast s200. Blir det bedre varme med såkalt vanlig cellplast til tross for samme tykkelse?
Jeg synes det heller mot cellplast xps 200 fordi den er dessuten falset. Den er vel egentlig ment å ha som grunn under betong men burde vel fungere helt utmerket å ha ovenpå platen?
De 2 som jeg har sett på er.


https://www.velltra.se/produkt/cellplast-200-f-xps-70mm-416m2/
http://www.beijerbygg.se/store/priv...s/cellplast-jp-200-kpa-1200mm?artikel=521013#
 
Ja, holdfastheten er forskjellen. I dette tilfellet er det 50% høyere holdfasthet når det gjelder langtidslaster i XPS mot EPS.
 
Har du revet bort gammelt gulv fordi du må bygge opp hele 70mm? (bare lurer) :-)

Jeg skal legge XPS hadde jeg tenkt i min friggebod på betongplate.
 
U
Sjekk med hornbach. Jeg fikk en skikkelig god pris der når jeg bestilte. Husker ikke hva det kostet, men det var så billig at jeg trodde de så på feil produkt...

Jeg har gjort slik som du har tenkt. Xps 200 på uisolert kjellergulv. Tror likevel at jeg brukte 100 mm.
 
Hvor legger man dampsperren? Kanskje på XPS-platene (altså på varme siden)?
 
U
Man følger gulvprodusentens anvisninger. Men normalt sett, ja.
 
Eller pir/pur så får du litt bedre isolasjon?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.