takknemlig om det finnes noen som kan forklare de egentlige forskjellene mellom puss/mørtel 222 (B) og 224 (C) fra Weber. Jeg har kjøpt begge typene, men forstår ikke helt forskjellen mellom dem når det kommer til hvilken av dem jeg skal bruke for å "bygge/fylle" opp hulrom og sprekker før jeg pussar ferdig sluttflaten ?! Hvilken bruker jeg når jeg skal mure eks.vis Leca ?!

Jeg er vant til å blande selv med gullex men nå bruker jeg ferdigblandet for litt småjobber hjemme.

B bruken er sterkere og skal være underst.

Stefan N Stefan N skrev:
B bruket er sterkere og skal være underst.
Takk for raskt svar Stefan! Da mistenker jeg at det er det som jeg også bruker ved murarbeid.

B er hardere enn C (som er hardere enn D). B brukes for å mure lecablocken, C for pussing. Er konstruksjonen rimelig beskyttet og ikke har noen styrkekrav så kan man bruke C til både muring og pussing.

useless useless skrev:
B er hardere enn C (Som er hardere enn D). B brukes for å mure lecablokkene, C for pussing. Er konstruksjonen noenlunde beskyttet og ikke har noen fasthetskrav så kan man bruke C til både muring og pussing.
Takk! Nå har jeg fylt en sprekk bak nett med B men tenkte å påføre C på toppen for å pusse ferdig. Kan man begynne med det når B-bruket har begynt å tørke litt eller må man vente til det er helt tørt med tanke på fastheten?

Jeg skulle ha ventet minst ett døgn og fuktet overflaten ordentlig før pussingen.
Men jeg er ikke noe proff...

useless useless skrev:
Jeg ville ha ventet minst ett døgn og fuktet opp overflaten ordentlig før pussingen.
Men jeg er ikke en proff...
Takk for bra svar !

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.