Tjenixen, hus fra 50-tallet, varmeisolert tak. Vil dekke undertaket. Tenker hvilken type plate? Har noen tidligere erfaring med noe lignende?
Husveggene er isolerte utenfra og avsluttet med mexitegel. Tenker reglert, isolert og kledd IKKE trengs innenfra (eller?) Hva synes dere jeg skal skru på av plater?
Vil sparkle skjøter, slipe og enten male (eller tapetsere som min jente synes ..eller vil). Få det lyst og friskt
(Bildene dere ser er urørt tilstand fra innflytting tidligere i år ..masonitt- og gipsplater skrudd hulter til bulter - kjedelig og stygt).
Riv ut det gamle byggavfallet de har skrudd fast så får du bedre oversikt over hvordan underlaget ser ut, bra å passe på å inspisere før du bygger igjen helt og holdent for den delen. Hadde satt glespanel og rettet opp alt, deretter skrudd gips. Gjorde akkurat det samme i vår
Riv ut ..satt glespanel och riktet opp alt, deretter skrudd gips. Gjorde akkurat det samme i vår
Nice Takk for tipset Sorku - så jeg forstår at panelen skulle være der for å fortsatt ha litt luft mellom spont og gips - høres logisk ut. Men tenker nesten hvorfor ikke kjøre på med gips direkte på? hm
Forstår - ligger en svart matte bak sponten som det renner ut noe isoleringsmateriale fra - jeg synes det virker å være spån. Så hele taket er varmeisolert på den måten.
på bildet viser jeg taket innenfra og del av den skrå veggen i rommet. Det er ingen merkbar nivåforskjell/tykkelse som man kan observere ved følelse.
Jeg tror man i rommet har satt opp gips direkte på takhellingen/spontbordene i rommet.
Kom på at kattvindsgarderobene i et annet rom ble fikset ...en gang de siste 70 årene. Føles like tykt som underlaget under tapetet i rommet kan sies og synes.
Ingen problem å rive litt i en av de garderobene (må må uansett friskes opp) og se hva som har blitt skrudd inn i råsponten. Kan bli bra referanse.