Hei Har begynt mitt kjellerprosjekt tenkte fortsette her i stedet for å starte ny tråd.
I dag begynte jeg å pigge den gamle platen, det gikk veldig fort i fyrrommet og på do (6-10 cm og armert betong).
I morgen skal jeg teste Transportbåndet som skal hjelpe meg med å transportere all gammel betong og leire gjennom vinduet til en trillebår, deretter kjøre rett 6m til container, vi får se, fikk denne ideen fra en fyr på jobben hehe gøy ikke sant.
Tenk å gjøre selv pigging, graving og deretter gjør jeg det slik
1- markduk
2- Lecakuler 5-10
3- to stykker 100 mm polystyren S100 totalt 20 cm isolasjon
4- plast
5 - varmerør legges av autorisert Hva synes dere?
6- Betongplate 8 cm jeg kommer til å leie en autorisert og jeg skal blande betongen. Har snakket med forsikringsselskapet og de sa at vann, el og betongstøp som skjuler el- eller vannrør skal legges av autorisert ellers risikerer jeg å miste erstatningen ved lekkasjeskader og sånt.
Lei en blandemaskin så er du kvitt bekymringene. Dårlige ting blir man bare frustrert av. Men om du nå kjøper, ta vare på den. Rengjør den med småstein etter bruk. Og vil du være sparsom lager du betongen selv, bestill hjem støpesand og litt singel og vanlig standardsement da blir det penger til overs for å kjøpe en "ordentlig" blandemaskin.
Takk, men jeg har ingen sand eller grus, har bestilt grovbetong ferdigblandet.
Vil sjekke hvor mye tid (eller hvor mange blandinger i tombolen) det vil ta for støping til et rom på 6 kvm med 10cm tykk plate.
Takk for hjelpen
Blir jo rundt 600 liter, så 12 tromler blir det med rundt 50L i hver. Er det en 240 volt og liten blander så blir det nok det dobbelte da de ikke klarer vekten. Da jeg støpte, lånte jeg inn så jeg hadde 3 større blandere og 2 gode venner tilgjengelig. Det ble likevel ganske så stressende å vibrere og støpe, laste inn i blanderen osv. Litt større enn det du planlegger.. ca 14m2 og 15cm tykt. 2,1 kubikk) Neste gang blir det å bestille..