Hei Har begynt mitt kjellerprosjekt tenkte fortsette her i stedet for å starte ny tråd.
I dag begynte jeg å pigge den gamle platen, det gikk veldig fort i fyrrommet og på do (6-10 cm og armert betong).
I morgen skal jeg teste Transportbåndet som skal hjelpe meg med å transportere all gammel betong og leire gjennom vinduet til en trillebår, deretter kjøre rett 6m til container, vi får se, fikk denne ideen fra en fyr på jobben hehe gøy ikke sant.

Tenk å gjøre selv pigging, graving og deretter gjør jeg det slik
1- markduk
2- Lecakuler 5-10
3- to stykker 100 mm polystyren S100 totalt 20 cm isolasjon
4- plast
5 - varmerør legges av autorisert Hva synes dere?
6- Betongplate 8 cm jeg kommer til å leie en autorisert og jeg skal blande betongen. Har snakket med forsikringsselskapet og de sa at vann, el og betongstøp som skjuler el- eller vannrør skal legges av autorisert ellers risikerer jeg å miste erstatningen ved lekkasjeskader og sånt.

Hva tror dere om det?
Her er noen bilder
Oransje betongblander i et rom, sett fra siden, brukt til et kjellerprosjekt for å lage en betongplate med isolasjon og varmerør. Knust gulv i et smalt kjellertoalett med ødelagte fliser og verktøy. Hvit flislagt vegg med håndkle og toalettpapirholder. Bilde av et rom med en borhammer i gulvet, steiner rundt hullet, og ruller med hvite rør i hjørnet. Verktøy og feiebrett vises også. Bilde av en kjeller med oppbrutt betonggulv, en borhammer er i bruk langs veggen. Betongbiter og ledninger ligger spredt på gulvet. Et transportbånd står i en rotete kjeller under renovering, omgitt av planker og bygningsrester. En gul betongbryter maskin i bruk for å fjerne gulvet i et bad, med knust betong spredt rundt på flisene. En kjeller under renovering, med et støvbrett, en slange på gulvet og rør langs veggen. Skadet vegg og uferdig gulv synlig. En delvis revet baderomsgulv med utstyr for å bryte opp betongplaten. Verktøy og rør synlige mot veggen.

merket at bildene ikke havnet i rekkefølge.......

Lei en blandemaskin så er du kvitt bekymringene. Dårlige ting blir man bare frustrert av. Men om du nå kjøper, ta vare på den. Rengjør den med småstein etter bruk. Og vil du være sparsom lager du betongen selv, bestill hjem støpesand og litt singel og vanlig standardsement da blir det penger til overs for å kjøpe en "ordentlig" blandemaskin.

Bile først og teste transportbnadet senere. Living on the edge! :)

Her litt resultat
Jula 165 Liters blandere kan ikke kjøres med mer enn fire 25 Kg sekker. mange som har sagt det men men, den fungerer fint.

• Hull i baderomsgulv med rør synlig under oppussing; keramiske fliser og toalettpapirrull i bakgrunnen.
  • Gulv under renovering med grus, en spade og kabler synlige.
  • Byggeplass med oppgravd gulv, rør som er synlige, gule hansker og en boremaskin på bakken.
  • Bilde av et åpent, brut gulv med synlig jord og noen fliser langs kantene, trolig fra et renoveringsprosjekt.
  • Riving av vegg påløpt av en 165 liters betongblander, med løs jord synlig på gulvet rundt det knuste området.
  • Oppgravd gulv med utsatte rør ved veggen, med skitten jord og grus. Veggen har tomme rør og en rød beholder.
  • Gammel rusten rør med betongrester ved siden av en murbøtte og plankebiter, plassert på en grusete bakke.
  • Rustne og brukne rørdeler i en haug på bakken, omringet av avfall og en bøtte med bygningsrester.
  • Rør med rust og betongrester i et byggeprosjekt, delvis nedgravd i bakken. Stemplet med tallet "66.
  • Bilde av oransje og grå rør og rørdeler stablet i en haug på et gulv i et hjørne av et rom.
  • Oransje rørinstallasjon med skjøter, omringet av mursteiner, verktøy og byggematerialer på et byggeplassgulv.
  • Røde PVC-rør til avløp ligger på grusete underlag i et uferdig byggeprosjekt.
  • Grå og oransje rør installert i rørgrøft med synlig jord og murrester rundt, del av byggeprosjekt.
Sist redigert:
flere bilder
Orange rør under gulv under renovering, delvis begravet i jord, med fliser på veggen ved siden av. Rørleggerarbeid i kjeller med oransje PVC-avløpsrør og små, mørke byggegranulater på gulvet. Uisolert rør i kjeller under renovering med hvite isolasjonsplater og måleverktøy. Rørinstallasjon i en vegg med røde ventiler og metallnettverk sett ovenfra, del av et bygg- eller renoveringsprosjekt. Byggeprosjekt, visning av stålarmaturer og rør under et gulvrenoveringsarbeid. Byggeplass med utsatt jord og rør, en del fliser og mur kan sees i forgrunnen. Baderom under renovering med nylagt betonggulv og hvite fliser på veggene. Hjørne med rørarbeid og delvis åpen konstruksjon. Sekker med byggevarer, hvite rør i svinger og svarte søppelsekker ved en vegg i et rom under renovering. Byggearbeider legger gulvvarmerør over netting og plastrør i et rom under renovering. Betonggulv under nylegging i et renoveringsprosjekt, med rør og ventilsett langs veggen.

• Graving for rørlegging, med synlige oransje og grå rør i jord, omgitt av fliser og en gul hanske.
  • En grøft med en oransje avløpsrør i en byggeplass, omringet av jord og stein. Veggene er grove og ujevne.
  • Rød rør installasjon delvis dekket av jord i en byggeplass.
  • Rørinstallasjon i et hjørne av et rom med betonggulv, inkludert oransje plastrør som er lagt ut i et system, med en boks full av beslag ved siden av.
  • Veggrenovering under arbeid med treplanker, murverk og isoporplater som er synlige, omgitt av byggeavfall.
  • Et skadet gulv med sprukne hvite fliser og spredt byggavfall.
  • Bygge av baderom med verktøy, rør og en pakke Lättklinker på gulvet. Veggen er uten fliser og det er mye byggemateriale spredt rundt.
  • Byggeplass med hvite plater, verktøy og en mursekk i hjørnet.
  • En byggeplass med plastdekket gulvareal, avløpsrør og tilstøtende vegg i renovering.
  • Gulv med armeringsnett over plastdekke, klart for støping.
  • Byggeplass med plastdekket gulv og armeringsnett.
  • Gulv med hvite fliser, plastrør og plastfolie, mulig på en byggeplass.
  • Rør og installasjoner i et byggeprosjekt, med metallnett mot en vegg og synlige ventilkomponenter.
  • Byggematerialer i et rom med en betongblander, PVC-rør, sementsekker, og en åpen dør.
  • Byggprosjekt med halvlagte fliser og synlige rør. Personen jobber med gulvarbeid i et rom under renovering.
Sist redigert:
det ble en hel del bilder hehe har kjempe mange men det holder nok med de
MVH

Beste svar

Ser jo bra ut. Håper du slipper å bytte avløpet neste gang for dette gulvet blir vel litt mer vanskelig å forsere? ;-).

Maxpayne Maxpayne skrev:
Takk, men jeg har ingen sand eller grus, har bestilt grovbetong ferdigblandet.
Vil sjekke hvor mye tid (eller hvor mange blandinger i tombolen) det vil ta for støping til et rom på 6 kvm med 10cm tykk plate.
Takk for hjelpen
Blir jo rundt 600 liter, så 12 tromler blir det med rundt 50L i hver. Er det en 240 volt og liten blander så blir det nok det dobbelte da de ikke klarer vekten. Da jeg støpte, lånte jeg inn så jeg hadde 3 større blandere og 2 gode venner tilgjengelig. Det ble likevel ganske så stressende å vibrere og støpe, laste inn i blanderen osv. Litt større enn det du planlegger.. ca 14m2 og 15cm tykt. 2,1 kubikk) Neste gang blir det å bestille..

Tror du ikke problemet er løst etter 7 år? ;)

• Liker
Christian.a
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.