2.489 lest ·
5 svar
2k lest
5 svar
Virke og annet rundt Västervik. Noen perler?
Har skaffet sommersted med renoveringsbehov rett utenfor Västervik. Lurer derfor på om det er noen som har tips om gode forhandlere i trelast og annet i nærheten. Har funnet Woody (Materialmännen) og betalt rundt 12 kroner meteren for råspont, også Beijer Bygg ligger i nærheten. Selvsagt kan jeg søke på Hitta men det føles som at jeg kommer til å gå på mange skuffelser før man finner de der perlene. Så, om noen har tips om forhandlere med bra sortiment og rimelige priser så er jeg lutter øre.
Clio med takstativ gjør dog at aksjonsradiusen er noe begrenset.
Clio med takstativ gjør dog at aksjonsradiusen er noe begrenset.
Cheapy har du jo i Västervik.
Jo, i og for seg. Men etter et besøk på Cheapy i Västervik (rekker råspont) så bestemte jeg meg for å ikke handle der akkurat den gangen. Virkelig dårlig virkeskvalitet med råspont som var ødelagt, vridd, mye yteved og bark samt full av kvistflekker. Kommer nok til å titte innom av og til for å se om det var en engangshendelse.
Flere forslag?
Flere forslag?
Se litt rundt i området og hør om du kan få kjøpe trelast på et sagbruk. Har selv gjort det der jeg har sommerstedet, men det er 5 mil fra Västervik.
Fikk fra begynnelsen ikke plukke selv, men ringte og bestilte hva jeg trengte, trelasten ligger sammenpakket og klar til å hentes når man kommer på fredagskvelden, samt fakturaen i postkassen etter sommersesongen på alt som er kjøpt.
Ligger det ikke et sagbruk rett etter at du har svingt av på R33 mot Vimmerby på venstre side?
Fikk fra begynnelsen ikke plukke selv, men ringte og bestilte hva jeg trengte, trelasten ligger sammenpakket og klar til å hentes når man kommer på fredagskvelden, samt fakturaen i postkassen etter sommersesongen på alt som er kjøpt.
Ligger det ikke et sagbruk rett etter at du har svingt av på R33 mot Vimmerby på venstre side?
Som leilighetsoppvokst gutt hadde jeg ikke full kontroll på at man som privatperson kan handle direkte på sagbruket. Hvordan pleier de å ligge i pris hvis man sammenligner med Woody og Beijer som er mine andre alternativer?
Handler ikke så mye på Woody/Beijers, men jeg sammenlignet et innkjøp med Byggmax som er lavpris og da havnet det 10-15% lavere. Så med normalpris på de du nevner så blir det kanskje 30-40%, kanskje mer på visse dimensjoner, men er du flink til å prute og kjøper større kvantiteter så burde forskjellen bli mindre. Men du bør lese deg litt opp på trelast og dimensjoner før du kontakter et sagbruk, da de ikke er en byggevarehandel og forventer at du vet hva du skal ha.
Klikk her for å svare