Har en fundering angående vindu i baderom, om man som jeg har vinduet jevnt med ytterveggen, hvordan fuktsperrer man da der man har smygen? DVS mellomrommet mellom vindu og vegg. Eller trengs det ikke der????

:confused:

Ingen som kan hjelpe meg med mine funderinger???

Normalt så fuktsperrer man overalt unntatt i taket, nå vet jo ikke jeg eksakt hvordan ditt baderom er bygd opp, men har du gips inn til det vinduet du snakker om og skal flislegge helt inn, så ville jeg fuktsperret helt frem til kanten og opp noen mm på vindusrammen.
Deretter når du flislegger så skjuler du jo det, men ikke glem silikon/bevegelsesfuge mellom vinduet og flisene.
Man gjør det samme med dørterskelen+ fiberduk, men den skal kunne motstå 15mm høyt vannivå hvis det blir stopp i sluket.

MvH Jawen

Forlengte smygene mine jeg. Ellers hadde jeg fått en glippe inn til disse fra overflaten. Dette på grunn av at jeg regelte ut veggen.

Freset også ned ytterkanten der tetningslaget skal tilsluttes.

Ble bra nå med fargen synes jeg ;)

Vi skal male på vev i badet så jeg antar at jeg må lime inn vev samt male den med fargen for å så sette sprossen på den. Hvorfor har dere ikke fuktbeskyttet taket ???

Jeg har ennå ikke noe tak men det som kommer dit skal selvfølgelig fuktsperres med våtromsgrunn&dekk.

Butikken jeg var i sa at det ikke var nødvendig med grunning i taket, men at det ville være mer enn nok med slitesterk maling (Alcros).

Skal legge til at vi skal ha dusjkabinett...

G
Kommer jo klart litt an på også hvor nær vinduet dusjen er plassert. Er det to meter unna så kan det jo ikke være nødvendig å tette ut på karmen. Man står vel ikke og spruter vann på listene???

Visst, litt kondens og fukt kan jo oppstå men det blir ikke liter av det. Mitt har klart seg fint nå i ni år!?!

genes:Mitt vindu sitter heller ikke i dusjen. Jeg gjorde det fordi jeg kunne og for følelsens skyld ;) Kan jo aldri skade heller :D

G
v-g: Man kan jo fuktspærre overalt om man vil, for følelsens skyld... Fridhem stilte et spørsmål, og det eneste jeg mener er at om man bruker sin lille sunne fornuft så trenger man ikke gjøre det vanskeligere enn det er!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.