Skal om en måned bytte et par vinduer hjemme. Fasaden består av revitert puss. Når jeg tar ut det gamle vinduet, må jeg banke bort noe puss. Nå lurer jeg på hvordan jeg best tetter mellom pussen og det nye vinduet? Skal om ca. 2-4 år bytte fasaden til trepanel og vil derfor helst ikke gjøre mer enn det som er akkurat nødvendig for at det skal bli tett, slik at regnvann ikke kan komme til treet innenfor pussen. Finnes det noe bra middel/metode for dette formålet?
Tror du man trenger inplating? Min tanke var å banke bort så mye puss at jeg får plass til vinduslister og deretter prøve å tette sprekken mellom puss og lister...
Hei
Når vindusinstallatører (Tiivi, Mockfjärd etc.) installerer vinduer i pussede/reveterte hus bruker de en slags dekklist av metall eller aluminium som dekker avstanden mellom karm og vegg. Kanskje går det an å finne et sted. / LOB
Når vindusinstallatører (Tiivi, Mockfjärd etc.) installerer vinduer i pussede/reveterte hus bruker de en slags dekklist av metall eller aluminium som dekker avstanden mellom karm og vegg. Kanskje går det an å finne et sted. / LOB
Klikk her for å svare