Sist redigert:
Det hadde vært gøy å se en pris på dem der per kvm.

Må jo være modell kraftigere isoporplater?

Lurer på om de festet overskapene på kjøkkenet med gjennomgående bolter eller? :wow:

så en engelsk dokumentar på tv der de brukte noe lignende når de skulle bygge et helt rundt hus. Det skal tydeligvis være skikkelig holdbart (og like dyrt) :)

lenken oven står det jo noe om at de er fiberskiver, fiber composite panels hva de nå innebærer

Det gikk vel ikke særlig raskt egentlig, med tanke på hvor mange de var som bygde. Å reise en husstamme på 300 mantimer er ikke noen hastighetsrekord.

Med tanke på hva arbeidskraften trolig koster i Dubai så er nok ikke det den største kostnaden. Man kan jo bli forundret over den ineffektive byggeprosessen. Hvor mange mann var de for å reise en veggseksjon?!

det finnes skumplaster som har ganske så bra holdfasthet og så er det et spørsmål om det er armert eller behandlet med noe, for da en vegg som har typ PC plast med PUR i seg og så glassfibre eller kevlarfibre så har man en sterk vegg som er lett og slitesterk men det skulle også bli veldig dyrt, men da har man et hus som er skuddsikkert om det ikke blåser bort når vinden tar tak i det og det ikke er festet i bakken bra.

så kan jeg tenke meg at disse husene er minst like bra isolerte som mange hus i Norge (iallfall som er eldre enn 80-tallet)
men det så ut som det var noen form for PU plater med lukkede porer og de ville jeg vel ikke stole på klarer de dimensjonerende lastene som vi skal bygge for i Norge men 300-500kPa i både trykk og strekk er ikke dårlig, men si at langtidslaster på 2-300kPa i hul går å bygge ganske så sterkt hus, men så blir det veldig lett så vinden kan bli et problem om det bygges så.

Vi reiste 140 kvadrat trehus på 64 mantimer i svensk vinter... Med tett tak på den tiden...

Stringfellow Hawke skrev:
Vi reiste 140 kvadrat trehus på 64 mantimer i svensk vinter... Med tett tak på den tiden...
men da er huset nesten klart når det kommer og du bygger ikke et løsvirkeshus på den tiden da det nesten er et løsvirkeshus da det kommer i små deler som er ferdiglaget omtrent som å ha gipsskiver og lekter som er forkappede så det bør nok ikke sammenlignes med et prefabhus og da blir det en vældans forskjell

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.