Egentlig har jeg to spørsmål.

1) Vi trenger tre innebygde garderober ved siden av hverandre i vår gang. Er det noe man kan kjøpe på IKEA eller byggevarehus (har søkt uten å finne noe)? Eller hvordan gjør man det?

2) Skal i tillegg legge nytt gulv i gangen. Oljet eikeparkett av klikkmodell. Skal jeg legge gulvet før jeg setter opp garderobene? Eller er det bedre å gjøre det motsatt?

Takknemlig for svar!

Hei.

Hva mener du med innebygd garderobe? Hvis det er en garderobe som går helt opp til taket, så finnes det på f.eks IKEA. Man må rett og slett finne en tilpasningsbit å sette rundt. Hvis det er mer innebygd enn det, så blir det nok walk-in closet eller "dressing room".

Uansett hadde jeg lagt gulvet først over hele området.

Takk for svar. Ja - jeg mener et skap som slutter tett mot taket. Så du mener at jeg kan ta hvilket som helst skap, og sette passbiter ovenfor?

Ja om det er ok for dere. Så har jeg gjort både ovenpå garderober og over overskapene i kjøkkenet for å slippe "støvfangere";-)
Jeg brukte sist IKEA's PAX system men måtte da kappe av litt da de var for høye. Passbiter laget jeg fra en ekstra dør eller dekkplate, avhengig av hva man ønsker.

Ok. Kanskje et dumt spørsmål: Men hvordan får du skapene til å virkelig bli fast montert i rommet? Fester du dem på en eller annen måte til gulv/tak? Og hva fester du dekkplatene i? Som sagt - kanskje et dumt spørsmål - men jeg er nybegynner på dette...

Jeg har gjort litt forskjellig. Har dog festet alle skap/garderober på en eller annen måte. Oftest med en liten vinkelbeslag.
Passbitene har jeg oftest bare limt mot et par klosser som har blitt satt på skapstammen.

Alt over 140 skal vel festes i veggen. Tenk hvor lett man velter et skap eller en kommode med uttrekkskuffer. Et lite barn blir lett pannekake.

Jeg har skrudd garderoben i veggen.

Passbitarna har jeg skrudd fast innenfra garderoben.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.