25.983 lest ·
19 svar
26k lest
19 svar
Vil dette bære TV i gipsvegg?
Enig. Samtidig blir det ikke en sprekk midt i en gipsplate på den måten. Den der har oppstått av at hele konstruksjonen har beveget seg litt og der det allerede finnes en skjøt eller lignende.I Ironside skrev:
Den som satte dit mollyen har kanskje ikke full kontroll og har bare blitt instruert i å bruke den pluggen. Mollyplugger fungerer bra i tre også, selv om de ikke ekspanderer på baksiden som det er tenkt.
Uansett ville jeg ikke vært det minste redd for å sette opp en moderne TV på en gipsvegg med mollyplugg. Jeg tror at sikkerhetsfaktoren når de sier 18 kg er ganske høy.
Har ingen erfaring med stålstendere, men de høres fullt mulige ut. I så fall burde man lett kunne finne den med en metalldetektor eller stenderfinner om man nå ikke lykkes på manuelt vis.
Men hvis det mot formodning er en ekte sprekk i konstruksjonen, hadde jeg ikke stolt på Molly-spesifikasjonene.
Men hvis det mot formodning er en ekte sprekk i konstruksjonen, hadde jeg ikke stolt på Molly-spesifikasjonene.
Det rår vel ingen større tvil om at det finnes regler i veggen, minst en per 60cm. Jeg hadde forsøkt å få i det minste en skrue i den. Tar du bort gulvlisten kan du uten problem se hvor plateskjøtene er, da man normalt ikke helsparkler helt ned.
Klikk her for å svare