Hei!
Vi har flyttet inn i en ny bolig og nå er det på tide å pynte opp trappen. Irriterer meg enormt på disse (se foto) som går helt opp til taket. Vet noen om de har en bærende funksjon på noen måte eller om jeg bare kan kappe dem til samme høyde som resten av rekkverket? Og om de er "bærende" burde man vel kunne stabilisere rekkverket på annen måte?

• Trepaneler ved trapp, to stolper som strekker seg fra rekkverket til taket, med plante i pott og gitar i hjørnet. Piler peker på stolpene.
Går ikke å svare på ut fra bare bildet.
Det må undersøkes på stedet hvordan rekkverket/stolpene er konstruert.

Hvordan sitter stolpene fast under gulvet?

P
Med det tynne gjerdet så blir det fladring om du kapper dem bort

• Liker
Vintersnö og 3 andre
  • Laddar…
Det rekkverket kommer til å miste all stabilitet hvis du kutter det.

• Liker
Vintersnö
  • Laddar…
Cheesen
Vintersnö Vintersnö skrev:
Hej!
Vi har flyttat in i en ny bostad och nu är det dags att piffa till trappan. Irriterar mig enormt på dessa (se foto) som går ända upp till taket. Vet någon om de har en bärande funktion på något sätt eller om jag bara kan kapa av dem till samma höjd som resten av räcket? Och om de är ”bärande” borde man väl kunna stabilisera räcket på annat sätt?
Håller med om att det var otroligt fult gjort. Tillverka och sätt nya stolpar som du fäster i trapphålet i stället.

• Liker
Vintersnö
  • Laddar…
Med det svake virket i gjerdet og ta bort det mot taket, så kommer gjerdet ikke til å stå stødig. Vil komme til å gynge ved belastning. Å få til noe grovere stolper med bare innfesting i gulvet, på en pen måte, blir utrolig vanskelig eller umulig.

Cheesen Cheesen skrev:
Helt enig i at det var utrolig stygt gjort. Produser og sett opp nye stolper som du fester i trappehullet i stedet.
Ikke sant! Takk for tips!

J jonaserik skrev:
Med det klena virket i stakittet og ta bort det mot taket, så kommer stakittet ikke til å stå stødig. Kommer til å gynge ved påkjenning. Å få til noe grovere stolper med bare innfesting i gulvet, på en pen måte, blir utrolig vanskelig eller umulig.
Ok, så synd! Da var det som jeg antok, at de har en viktig funksjon. Får prøve å klure på hvordan jeg skal løse dette så det blir penere men beholder stabiliteten. Takk for hjelpen🙏🏾

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.