Bygde for 11 år siden et hus med sveitserstil på veranda og balkong. Virket jeg brukte var av for dårlig kvalitet og har begynt å råtne på balkongrekkverket og må gjøres om. Da brukte jeg en boremaskin og en stikksag av bra modell. Jeg synes imidlertid at resultatet ikke ble så jevnt og symmetrisk som jeg ønsket på grunn av at det er vanskelig å få presisjon når man bruker elektrisk stikksag på frihånd. Noen som har tips om bra verktøy for dette arbeidet og hvor man finner bra virke. Thord Gult, klassisk villa med hvit snickarglädje på veranda og balkong, omringet av grønn hage og trær. .

Reis til Norrland og handle virket :).

Norrland er jo et bra stykke av Sverige, men litt langt for meg å reise for å hente planker. Noen som har kjennskap til en bra forhandler i Stockholmsområdet.

Ta med fuktmåler, sjekk tette årringene, velg hver planke individuelt. Velg bort lavprisbyggevarehus med en gang. Ikke kast bort tid der.
Verktøy? Kanskje håndoverfres med kopieringsfunksjon. Min sønn bruker 80 % av tiden på å lage gode maler/støttelister/forlegg før han virkelig tar frem fresen.

Takk for tipsene. Skal sjekke det der med håndoverfres.:)

T Thofri01 skrev:
Tack för tipsen. Ska kolla det där med handöverfräs.:)
Mäktigt att göra det på fri hand med borr och såg! Jag har en CNC-maskin och har funderat på att göra snickarglädje med den, lite fusk kanske men det blir garanterat likadant varje gång i alla fall!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.