Bump! Lurer også på…

Tydeligvis er de bra for å klippe håret med i alle fall:

• Liker
Hipp
  • Laddar…
N Nyfiknanicke skrev:
Noen som har kjøpt og brukt verktøy fra VONROC?

Kvaliteten?

[lenke]
Jeg har kjøpt og brukt sporfresemaskinen. Kjørt ca 30-35 lpm i betong hittil (40mm dypt). Blir vel ca 100-150 lpm når alt er ferdig. Fungert bra hittil og føles okei+ for en hjemmefikser. Naturligvis kreves en god støvsuger, men den støver i prinsippet ikke da.
Den modellen jeg valgte følger med 6 diamantblader. Det første paret har holdt okei det jeg har kjørt hittil. Men tror at jeg vil slite ut alle 6 før jeg er ferdig.

For det jeg skal bruke den til (sporing i 4 rom) er jeg overbevist om at den kommer til å betale seg!

Den føles stabil og solid for å være “billig”.

Det eneste negative jeg har å si hittil er at knappen er litt hard å trykke på og går ikke an å låse i “på”-stilling.

De er dog så pass okei at etter å ha “prøvdkjøpt” deres sporfresemaskin blir man litt fristet til å teste kvaliteten på deres andre verktøy. Men har “alt annet” i “proff-merke” så vi får vel se om jeg kan motivere et kjøp :)

Har ikke prøvd f.eks. en meec fra Jula men har vanskelig for å tro at den skulle være bedre. Spesielt siden det følger med 6 blader i Vonrocen.

leveransen til Norge fra Nederland gikk smertefritt.

Mvh

• Liker
Jojje 73 og 3 andre
  • Laddar…
Gøy å vite at verktøy leverer, da kan det kanskje være verdt å teste for den prislappen.

N Nyfiknanicke skrev:
Morsomt å vite at verktøy leverer, da kanskje det kan være verdt å teste for den prislappen.
Ja! Skriv gjerne om du kommer til skudd å teste noe annet.
Kan være et bra alternativ for de verktøyene man ikke føler at man må ha absolutt premium-kvaliteten på.

Kjøpte deres batterimaskinpakke med 6 maskiner og 2 stk 4ah batterier + slagskrutrekker med 1 stk 4ah batteri. Har brukt tigersagen mest hittil da jeg har brukt den til å sage ned noen småtrær på tomten og saget opp til ved og synes den leverer bra. Like bra som hikokin jeg har i arbeidsbilen.

Borskrutrekkeren har jeg bare brukt litt ennå, boret noen få hull i tre, sponplate og rustfritt uten problem.

Slagskrutrekkeren har bare skrudd et 20-talls skruer i sponplate og synes det eneste med den som er negativt foreløpig er at det ikke går å slå av slagene. Når man skal skru opp en hylle når ungen har lagt seg hadde det vært bra når det likevel er lettere skruing som ikke krever slag.

Kjøpte villa for første gang i august så det har ikke blitt så mange prosjekter ennå, men fram mot sommeren blir det mer skruing og saging. Ingenting føles billig eller skranglete. Føles ikke like solide som fars Makita, men det er jo litt som å sammenligne epler med pærer. 6 verktøy med batteri er jo også billigere enn hans borskrutrekker med batteri.

Oppdaterer gjerne om det er interesse når jeg har fått brukt litt mer verktøy og testet borskrutrekkeren mer. Med vennlig hilsen Stagge

• Liker
Jojje 73 og 4 andre
  • Laddar…
Er det noen flere som har brukt vonroc en stund og har erfaring? Klarte å miste min kapp- og gjærsag såpass ille at det ikke er noe poeng i å reparere den. Tankene gikk om man skulle kjøpe blå Bosch eller Makita, men etter litt googling og YouTube bestemte jeg meg for å bestille https://vonroc.se/kap-och-geringssag-2200w-216mm dels for prisen (er ingen flittig bruker av kapp- og gjærsag, men setter pris på å ha en tilgjengelig når man starter et prosjekt) men også for konstruksjonen som gjør den veldig kompakt og enkel å stue bort. Har ikke fått den ennå så har ingen kommentarer ennå, men er som sagt nysgjerrig på om noen andre har praktiske erfaringer med merket.

N Nyfiknanicke skrev:
Noen som har kjøpt og brukt verktøy fra VONROC?

Kvaliteten?

[lenke]

Nå skal jeg prøve deres kvistfrie. (Den dyre modellen)

Kommer tilbake når den er levert og jeg har prøvd litt!

mvh

• Liker
G7las
  • Laddar…
A achtin skrev:
Finnes det noen flere som har kjørt vonroc en stund og har erfaring?
Lyktes å miste min Kap og gjærsag såpass ille at det ikke er noe vits å reparere den. Tankene gikk om man skulle kjøpe blå bosch eller Makita men etter litt googling og youtube så bestemte jeg meg for å bestille [lenke] dels for prisen (er ingen flittig bruker av Kap og gjærsag men setter pris på å ha en tilgjengelig når man setter i gang et prosjekt) men også for dens konstruksjon som gjør den veldig kompakt og enkel å stue bort. Har ikke fått den enda så har ingen kommentarer ennå men er som sagt nysgjerrig om noen andre har praktiske erfaringer med merket.

Var den noe å henge på juletreet?

mvh

F FSvensson skrev:
Var den något å henge på juletreet?

mvh
Den har fungert bra for mine husbehov. Liker at den er kompakt og lett å stue bort. Det eneste jeg har innvendinger på er at det knapt er noen brems på bladet, det snurrer i 4-5 sek etter at man har saget ferdig.

• Liker
FSvensson
  • Laddar…
F FSvensson skrev:
Nå skal jeg prøve deres kvistmal. (Den dyre modellen)

Kommer tilbake når den er levert og jeg har prøvd litt!

mvh

Joda! Den virker initialt å fungere bra! Den tygger ned uten problem. Og ikke overdrevent støyende. (Hadde ”bare” hodetelefoner over ørene og ikke ordentlige kåper, og det var ingen problem)
Bra med hardplastbalje også synes jeg!
Den er ikke kjempe rask, men den ”tygger seg” i passelig tempo. Så man får ikke ha det travelt.

• Fliskutter med beholder fylt med treflis på en gressplen.
Jeg kjøpte deres 1800w borhammer i fjor for å sprekke steiner i hagen sammen med 16mm sprekkiler.
Uten å ha noen større erfaring med borhammere, har jeg vært superfornøyd med maskinen! Så fornøyd at jeg har begynt å se på deres øvrige utvalg av maskiner.

• Liker
Jojje 73
  • Laddar…
Jeg har deres lensepumpe med integrert flottør som jeg bruker for å pumpe ut en overvannsbrønn med dårlig flyt når det ikke rekker å renne unna.

Den 1. ble helt utslitt når den stod og forsøkte å pumpe vann fullt med grus og stein (min feil) i mange timer, og det fantes ingen reservedeler men jeg fikk en splitter ny på garanti, noe som var pent håndtert (det var helt min feil at den forsøkte å pumpe sand og grus)!

• Liker
Jojje 73 og 2 andre
  • Laddar…
P
Kan noen bekrefte/avkrefte mine fordommer om at dette er rebrandede kinagrejer til en premie, i klasse med Meec, Parkslide mfl? Som trykker en del på at det er utviklet i Nederland men føles som bløff og bedrag.

Kjøpte Vonroc benkebormaskin PD501AC og maskinen er helt ok for hobbybruk.
Samme funksjoner som Bosch PBD40.
Det følger med et maskinskrustikke av enkel kvalitet. Jeg ga 1800 inkl. frakt, nå selges den for 1439 kr !!!
På deres nettside står det at som klåperen sier at de er utviklet i NL og produseres i Kina, akkurat som Bosch PBD40.

Ser man på hele klippet som Anders postet, var Vonrocs kappesag like bra som Metabos til 1/3 av prisen. Begge har fordeler og ulemper.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.