Jeg kjøpte deres 1800w borhammer i fjor for å sprenge steiner i hagen sammen med 16mm sprengkiler. Uten å ha noen større erfaring med borhammer så har jeg vært superfornøyd med maskinen! Så fornøyd at jeg har begynt å se på deres øvrige utvalg av maskiner.
Hei Ludvig Jeg ser på samme maskin og kommer til å bore opp til 18mm i fjell. De steinene du boret i var det "vanlig" svensk hard stein? Har du noen tips angående fremgangsmåten, hadde du lavt turtall? Hvor kjøpte du dine bor?
Nå har jeg brukt deres flisekutter. Jeg har "kløvd" 150x900 fliser og det har fungert bra!
Hvis man sammenligner å leie en, kontra å kjøpe denne, så var det verdt det for meg.
Det negative er at det kunne vært litt større vannbad. Det tømmes ganske fort så man må ha en bøtte tilgjengelig og fylle på etterhvert.
Beskyttelsen for bladet skulle jeg ønske kunne festes i en viss posisjon så man ser bedre når man sager uten parallellguiden. Det ble klart en del sprut når man løftet opp beskyttelsen helt.
Parallellguiden har ikke den beste løsningen for å justere. Men er man litt tålmodig så er det ikke noe problem.
Saga fliset ikke noe i begynnelsen. Men halvveis/på slutten etter ca. 20-30 lpm så ble kantene litt fliset. (dog bare på overflaten av flisen) Om det skyldes meg eller bladet eller at jeg slurvet med å fylle på vann vet jeg ikke. Alle mine saginger kommer uansett til å bli skjult av lister, så jeg var ikke veldig bekymret for det.
Men som det ser ut med de fleste av deres verktøy så duger det for den jevne mann. Sluttresultatet ble i alle fall bra med tanke på at det var første gang for meg
Hei alle sammen!
Jeg har kjøpt en Vonroc borhammer 6 joule. Har testet den nå med 10mm bor i fjell (gråstein) og den ser ut til å fungere bra så langt. Jeg har bare boret 4 hull hittil, bare 50-60 stk 18mm hull igjen.. En oppdatering kommer etter hvert.
Tips for vellykket boring
Bruk lavest mulig hastighet
Kjøp flere bor og veksle mellom dem og bor bare 1-2 cm mellom hvert bytte, sørg for at boret ikke blir så varmt at du ikke kan holde i det.
La maskinen hvile mellom omgangene, det trenger du også, ikke bra med vibrasjoner for lenge.. Da reduserer du risikoen for overoppheting.
Ikke glem fett til boret.
Hei Ludvig Jeg ser på den samme maskinen og kommer til å bore opp til 18mm i berg. Var steinene du boret i "vanlig" svensk hard stein? Har du noen tips om fremgangsmåten hadde du lav turtall? Hvor kjøpte du dine bor?
Jeg svarer et par måneder for sent ser jeg... Men jeg har boret med 16mm borr fra biltema. Bor i Småland, så det er nok av stein å kløyve på tomten...
Smeltet mitt første borr fordi jeg presset for hardt. Man skal jo egentlig bare la maskinen jobbe egen hånd.
Hei kjøpte maskinen og har boret cirka 10 stk 18mm hull og rundt 30 stk 12mm hull. Det tar sin tid men maskinen gjør helt klart jobben sin og var verdt hver eneste krone!
Jeg kjøpte deres kapp-/gersag https://vonroc.se/kap-och-geringssag-2200w-254mm Samt deres sagbord for 749kr må jeg si at jeg er imponert over hvor bra kvaliteten er for prisen man betaler. Har ennå ikke saget veldig mye, men er så langt virkelig fornøyd!
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.