Hei gjengen,
Rev ut et utreglet rom i vår etter dreneringen og alle yttervegger er nå pusset.
Men så la jeg merke til fuktig gips nederst i et hjørne på en vegg som fra starten (tidlig 50-tall) var yttervegg. Slutten av 50-tallet ble en tilbygging gjort, og denne veggen er nå ikke en yttervegg.
Uansett, jeg rev gipsen og merket at stålreglen var rustet akkurat i hjørnet. Altså kommer fukten fra plata?
Nå tenkte jeg sette nye stålregler og våtromsgips, men kan jeg ventilere denne veggsnutten?
Rev ut et utreglet rom i vår etter dreneringen og alle yttervegger er nå pusset.
Men så la jeg merke til fuktig gips nederst i et hjørne på en vegg som fra starten (tidlig 50-tall) var yttervegg. Slutten av 50-tallet ble en tilbygging gjort, og denne veggen er nå ikke en yttervegg.
Uansett, jeg rev gipsen og merket at stålreglen var rustet akkurat i hjørnet. Altså kommer fukten fra plata?
Nå tenkte jeg sette nye stålregler og våtromsgips, men kan jeg ventilere denne veggsnutten?
Jeg er ikke sikker på at det er fra platen, men antar det.Jonatan79 skrev:
Uisolert plate med gulvvarme.
Den har vært uoppvarmet om sommeren. Men med sirkulasjonen på.
Ventilasjon finnes i form av naturlig trekk med mekanisk avtrekk på to steder.
Klikk her for å svare


