Hei gjengen,
Rev ut et utreglet rom i vår etter dreneringen og alle yttervegger er nå pusset.
Men så la jeg merke til fuktig gips nederst i et hjørne på en vegg som fra starten (tidlig 50-tall) var yttervegg. Slutten av 50-tallet ble en tilbygging gjort, og denne veggen er nå ikke en yttervegg.
Uansett, jeg rev gipsen og merket at stålreglen var rustet akkurat i hjørnet. Altså kommer fukten fra plata?

Nå tenkte jeg sette nye stålregler og våtromsgips, men kan jeg ventilere denne veggsnutten?

• Rustet stålregel i hjørnet av en innvendig vegg, med synlige fuktflekker på gips og puss, nær gulvnivå. Veggen har fliser og ujevn puss.
  • En avdekket vegg med synlige materialer, inkludert ledninger og plast, og byggeutstyr på gulvet i et renoveringsprosjekt.
Hvordan vet du sikkert at fuktigheten kom fra platen? Har kjelleren stått uoppvarmet og dårlig ventilert?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hvordan vet du sikkert at fukten kom fra platen? Har kjelleren stått uoppvarmet og dårlig ventilert?
Jeg er ikke sikker på at det er fra platen, men antar det.
Uisolert plate med gulvvarme.
Den har vært uoppvarmet om sommeren. Men med sirkulasjonen på.
Ventilasjon finnes i form av naturlig trekk med mekanisk avtrekk på to steder.

Har du også friskluftsventiler? Jeg synes at skaden ser gammel ut og siden dere har drenert vil platen neppe slippe mye fukt, med eller uten gulvvarme.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har du også friskluftsventiler? Jeg synes at skaden ser gammel ut og siden dere har drenert, vil plata neppe slippe mye fukt, med eller uten gulvvarme.
Ja det finnes friskluftsintak i rommet.
Ok men da setter jeg stålregler og fibergips og dropper å ventilere veggen

Men samtidig var jo Gipset fuktig i hjørnet, så det er ingen gammel skade.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.