10.293 lest ·
11 svar
10k lest
11 svar
Vennligst hjelp, forbindelse mellom tak og vegg
Enig med vojma om at variant 2 er bedre. Da jeg selv gjorde vår balkong, trakk jeg først opp pappen mot konstruksjonen, så kom blikkenslageren og la blikket, og det var nok omtrent 200 mm oppbrett på den. Etter det spikret jeg luftspalten og panelet over dette. Tett og bra og gjort i henhold til anbefaling fra blikkenslager. Vil du se en prinsippskisse kan du sjekke her: http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=5321 Nå er dette en takkonstruksjon det gjelder, men det fungerer på en balkong også. I stedet for takbordet legger du rupanel og så pappen. Lykke til.
Takk for svarene!
Vojma, mener du papp og ikke plåt?
Ola: hvordan gjorde du for å få en åpning for luftspalten under balkongtaket?
Jeg har altså tenkt å dekke taket med papp, for å senere bygge trall oppå.
Vojma, mener du papp og ikke plåt?
Ola: hvordan gjorde du for å få en åpning for luftspalten under balkongtaket?
Jeg har altså tenkt å dekke taket med papp, for å senere bygge trall oppå.
Antok at det svarte på din tegning var en plate, kanskje feil av meg.
Ola78's fremgangsmåte høres riktig ut. Bare forsikre deg om at du ikke punkterer pappen med platen hvis hjørnet på platen er for skarpt. Pass på at platens vinkel har en myk avrunding eller at den monteres et lite stykke opp fra pappen.
Ola78's fremgangsmåte høres riktig ut. Bare forsikre deg om at du ikke punkterer pappen med platen hvis hjørnet på platen er for skarpt. Pass på at platens vinkel har en myk avrunding eller at den monteres et lite stykke opp fra pappen.
Nei det svarte skulle symbolisere pappen.
Enig med at Olas måte høres riktig ut, men jeg har gjort det litt annerledes. Jeg må sette pappen utenpå luftspalten istedenfor innenfor som Ola, for ellers kan jo ikke luftspalten fra taket komme opp i veggen.
Henger dere med på hva jeg mener?
Enig med at Olas måte høres riktig ut, men jeg har gjort det litt annerledes. Jeg må sette pappen utenpå luftspalten istedenfor innenfor som Ola, for ellers kan jo ikke luftspalten fra taket komme opp i veggen.
Henger dere med på hva jeg mener?
Hei chrille! Jeg gjorde det slik at jeg tok inn luften ved takfoten på balkongen, og så fikk den gå ut i bakkanten på sidene. Se på bildet så er det kanskje lettere å forstå. Jeg jobber på husfabrikk så jeg visste hvordan vi gjorde det på våre hus, og det var den løsningen. Lurer du på noe, er det bare å spørre mer.
Takk Ola!! Det der blir perfekt, da vet jeg akkurat hvordan jeg skal gjøre det.
Hei,
Jeg tenker i samme baner som dere i tråden, min fundering har akkurat som dere løst rundt takleggingen og avluftingen men over ser bra ut. Mitt andre problem har derimot vært hvordan man deretter bygger et sikkert rekkverk/gjerde rundt balkongen siden man skal unngå gjennomføringer i taket, hvordan har dere gjort/tenkt rundt det?
Hilsen,
//H
Jeg tenker i samme baner som dere i tråden, min fundering har akkurat som dere løst rundt takleggingen og avluftingen men over ser bra ut. Mitt andre problem har derimot vært hvordan man deretter bygger et sikkert rekkverk/gjerde rundt balkongen siden man skal unngå gjennomføringer i taket, hvordan har dere gjort/tenkt rundt det?
Hilsen,
//H
Klikk her for å svare