Skal kjøpe panelbord til mitt bygge og lurer litt på hvordan jeg skal tenke rundt valget av lengden på bordene.
Panelet skal være 22x120 og monteres liggende.
Sånn spontant har jeg tenkt å kjøpe 4800mm lange bord, da blir den skjøtede lengden 90cm og det burde vel se ganske greit ut? Noen innspill?
 
Om hele lengden er 5700 hadde jeg vurdert å bestille akkurat den lengden.
 
  • Liker
JF.
  • Laddar…
S sblixten skrev:
Om hele lengden er 5700 hadde jeg vurdert å bestille akkurat den lengden.
Den lengden har de ikke på hyllen på trelastlageret.
 
Forskyv skjøtene så du ikke får en generalskjøt, resultatet blir mye penere da. Så når du har spikret opp din 90cm bit, begynner du med spill fra samme planke. Da blir neste skjøt 180cm osv.
 
  • Liker
JF.
  • Laddar…
Blir vel ikke veldig mange som blir full lengde? Tenker på vinduer osv.
Er panelet endspontet?
Min var det, jeg limte 10cm på hver side av skjøten og endsponten, rett eller feil vet jeg ikke 🙂
 
  • Liker
JF.
  • Laddar…
A Albans doktor skrev:
Forskyv skjøtene så du ikke får en generalskjøt, resultatet blir mye penere da. Så når du har spikret opp din 90cm bit så begynner du med spillet fra samme planke. Da blir neste skjøt 180cm osv.
Utrolig viktig å gjøre på denne måten så skjøtene sprer seg over hele flaten. Enda bedre blir det om alle planker ikke er like lange fra begynnelsen så all symmetri i skjøtingen forsvinner.....
 
  • Liker
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Blir vel ikke veldig mange som blir full lengde? Tenker på vinduer osv.
Er panelet endespontet?
Min var det, jeg limte 10cm på hver side av skjøten og endesponten, rett eller feil vet jeg ikke 🙂
Er et lager så er det bare to vinduer, ett på gavlen og ett på den ene langsiden. Dessverre hadde de ikke endespontet, spurte etter det da det blir minst svinn 🙂
 
  • Liker
nino
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.