Skal kjøpe panelbord til mitt bygge og lurer litt på hvordan jeg skal tenke rundt valget av lengden på bordene.
Panelet skal være 22x120 og monteres liggende.
Sånn spontant har jeg tenkt å kjøpe 4800mm lange bord, da blir den skjøtede lengden 90cm og det burde vel se ganske greit ut? Noen innspill?
Panelet skal være 22x120 og monteres liggende.
Sånn spontant har jeg tenkt å kjøpe 4800mm lange bord, da blir den skjøtede lengden 90cm og det burde vel se ganske greit ut? Noen innspill?
Forskyv skjøtene så du ikke får en generalskjøt, resultatet blir mye penere da. Så når du har spikret opp din 90cm bit, begynner du med spill fra samme planke. Da blir neste skjøt 180cm osv.
Utrolig viktig å gjøre på denne måten så skjøtene sprer seg over hele flaten. Enda bedre blir det om alle planker ikke er like lange fra begynnelsen så all symmetri i skjøtingen forsvinner.....A Albans doktor skrev:
Er et lager så er det bare to vinduer, ett på gavlen og ett på den ene langsiden. Dessverre hadde de ikke endespontet, spurte etter det da det blir minst svinn 🙂nino skrev:
Klikk her for å svare