S
Heisann

Nå blir jeg vel idiotforklart, men om man ser bort fra det, og bare ser på det rent saklige, kanskje det kan bli noen gode svar uansett ;)

Jeg holder på å renovere et fyrrom, i kjelleren på et gammelt hus. Alle veggene er tykke natursteinsvegger, sprengstein, granitt. Tidligere pusset, men det meste av pussen er borte nå.

Tanken er å sette opp en innervegg innenfor natursteinen, for å skape rette glatte innervegger.

Spørsmålet er hvilket materiale man får bruke i disse innerveggene. Det finnes et ønske om å legge et "klikk-gulv" med steinlignende mønster på. Det ville nok blitt skikkelig stilig. Men, disse er 8mm MDF og det er vel litt tvilsomt. Men hva sier regelverkene?

Hva pipesjekken sier har sikkert også stor betydning, men det kan man jo bare spekulere i, så det avstår vi fra her, synes jeg. ;)

Taket i fyrrommet er i pussede hvelv, med stålregel der det er som lavest i tak (hvelvenes laveste punkt altså)

Edit: Det kan være slik at det er HDF, snarere enn MDF som jeg skrev ovenfor, men det påvirker vel ikke i regelverkenes synspunkt, vil jeg tro (?)

K
Hva slags oppvarming har du? Fyrer du?

S
Jepp, pellets i en moderne pelletskjele.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.