Hei
Vi vurderer å bygge hus med Myresjöhus og tenker på deres veggkonstruksjon. En oversikt over hvordan den ser ut finnes her:
https://issuu.com/myresjohus/docs/dinavalmojligheter_2021-04_webb/10
Siden Myresjöhus er et veldig stort selskap antar jeg at veggen er ganske solid, og den har en U-verdi på 0,164 ifølge en energideklarasjon jeg fant, så isolasjonsevnen er i prinsippet lik mange andre vegger (se nedenfor). Men hvor "farlig" er det å ha fuktsperren rett bak gipsplaten på innsiden? Hver ting man setter opp vil jo lage et hull i fuktsperren. I tillegg er det ingen trefiberplate bak gipsen, hvilket finnes i mange andre vegger, noe som jo gjør det mer komplisert å sette opp ting.

Sammenlign f.eks. med Trivselhus
https://issuu.com/trivselhus/docs/dina_val_te__konstruktion_-_aktuell/2
eller A-Hus sine vegger
https://www.a-hus.se/att-bygga-hus/om-vara-hus/vaggkonstruktion

som begge to har installasjonssoner og flere lag med isolering.
Hva er deres meninger? Er Myresjöhus sin vegg noe å "bekymre" seg for?

Mvh
Anders
 
Jeg synes det høres veldig budsjett ut, trodde ingen bygger slik lenger.

Sammenlign den totale isolasjonstykkelsen i veggene, er den like vil flerskiktsveggene være bedre. Både takket være færre kuldebroer og at effekten av byggfeil blir mindre. (finnes i alle hus).

Forskjellen kan også være at enkelte beregningsprogrammer ikke tar hensyn til forskjellen som blir ved flere lag, (ved normal beregning for hånd gjør man det oftest ikke)
 
  • Liker
Joak
  • Laddar…
Takk for din input!
 
  • Liker
larsbj
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.