Kan det skyldes at det ligger et plastteppe på gulvet slik at fuktigheten trenger opp i veggene? I andre rom uten teppe ser det ikke slik ut
Fukt- og skader på vegg nedenfor av en plastplate, muligens på grunn av fuktighet under en plastmatte på gulvet.

Meget sannsynlig at du gjetter riktig. Eldre kjellergulv kan man ikke dekke med tett eller organisk materiale. Gulv mot grunn (antar at det er slik) får 100 % fuktighet. Det kan også være slik at det suger opp likevel om det ikke finnes kapillærbrytende lag (plat el asfaltm) under veggen.

Min drenering lå på altfor høyt, og noen år etter at jeg byttet avløpet i kjelleren begynte mine fuktproblemer.
Mine gulv var malt med en helt tett Epoxy-maling, og kapillærkraften gjorde at fukten kom ut av innvendige vegger.
Trolig hadde mitt gamle avløp drenert huset tidligere...

Slik så det ut hos meg:

Fuktige vegger i kjeller med synlige vannskader og misfarging. Veggene er malt, og gulvet ser ut til å være dekket med epoxyfarge.

• Liker
Smoketoomuch
  • Laddar…
(Lav) Ligger dreneringen fortsatt for høyt?

Takk. Ingen større fare i mitt tilfelle ettersom det er en gammel vaskerom (frittstående) men det ville være kjekt å få ordnet det, men da må jeg ta bort matten før...

seniorkonsult skrev:
(Låg) Ligger dreneringen fortsatt for høyt?
Nop, det er omdrenerer og nylagte vegger i kjelleren.
Nå var det nok verre i mitt tilfelle der det rant i prinsippet vann ut av veggen...
Alle som så på det trodde at det gikk et vannrør i veggen som lakk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.