4.852 lest ·
11 svar
5k lest
11 svar
Våtromsgips og vanlig gips forskjellige tykkelser?!
R
Roland112
Utestengt
· Västra Götaland
· 2 165 innlegg
Roland112
Utestengt
- Västra Götaland
- 2.165 innlegg
Jeg skal sette våtromsgips i dusjrommet og i øvrige baderommet vanlig gips. Greia er at når jeg surfer rundt så ser jeg at våtromsgipsen er 12,5 mm tykk mens veggips er 13 mm. Hvordan har man tenkt her egentlig, jeg må jo ha samme tykkelse på gipsen. Finner ingenting på byggmax.se
Om det er slik at det skiller 0,5mm i tykkelse på gipsen så har det garantert ingen betydning. Du har sikkert større feilmargin på stenderne platene skal sitte på. Har også lest at gipsplater oftest er 12-12,5mm tykke pga produksjonen men ikke alle selgere skriver ut denne infoen.
Med vennlig hilsen, fremax
Med vennlig hilsen, fremax
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Er ikke en gipsplate egentlig 12,7mm? Altså en halv tomme. Det var de fra begynnelsen iallfall og så har det bare blitt at de skriver 13mm for å ikke forvirre?
R
Roland112
Utestengt
· Västra Götaland
· 2 165 innlegg
Roland112
Utestengt
- Västra Götaland
- 2.165 innlegg
jævla merkelig at man velger å kalle samme tykkelse to ulike mål....ikke villedende i det hele tatt...
hvilke alternativer finnes det om man vil ha en gipsplate som er "død" men som er bedre å feste ting i bortsett fra våtromsgips?
hvilke alternativer finnes det om man vil ha en gipsplate som er "død" men som er bedre å feste ting i bortsett fra våtromsgips?
Sist redigert:
R
Roland112
Utestengt
· Västra Götaland
· 2 165 innlegg
Roland112
Utestengt
- Västra Götaland
- 2.165 innlegg
Hei, da jeg ikke vil at veggen skal bygge mer enn den gjør i dag (lite bad) og da jeg vil kunne bruke de eksisterende rørene som stikker ut i dusjen i dag så sa fyren på bkr.se at man kan sette opp stendere med 30cc og da trengs det bare vanlig gips. Ellers må jeg legge om vannrørene til dusjen i veggen =/fremax skrev:
Klikk her for å svare