F
Fredrik.Aj
Medlem
· Södermanland
· 201 innlegg
Fredrik.Aj
Medlem
- Södermanland
- 201 innlegg
Byggarbeiderne satte inn stable med gipsplater i huset i slutten av forrige uke samtidig som de reiste takstolene. Gipsen sto i prinsippet på gulvet med en gipssnutt som støtte (1cm). Det lå et stykke byggplast over stable men den dekket bare ca 20 plater. Det har regnet skikkelig i helgen og de nederste platene har blitt gjennomvåte og et stykke opp i stable har det blitt skikkelig vått på kortsidene.
Er det noe å være bekymret for? Våte gipsplater vil jeg ikke ha i mine vegger.
Tips noen?
Er det noe å være bekymret for? Våte gipsplater vil jeg ikke ha i mine vegger.
Tips noen?
De tar ikke skade av å ha blitt våte hvis de får tid til å tørke. Derimot kan de ha blitt skjeve siden det er slik man former gipsplater. Spørsmålet er hvor skjeve de har blitt.
Jeg tror det er marginalt, men det ser dere selvsagt best selv.
Jeg tror det er marginalt, men det ser dere selvsagt best selv.
Så lenge pappen ikke har blitt skadet eller løsnet (det er jo mye den som holder sammen gipsplatene) og de heller ikke har blitt skikkelig skjeve, så er det nok ingen fare. Er enig i at det var litt klønete hvis det kunne ha blitt beskyttet på en enkel måte. Unødvendig, men det spiller nok mindre rolle.
Klikk her for å svare