F
Byggarbeiderne satte inn stable med gipsplater i huset i slutten av forrige uke samtidig som de reiste takstolene. Gipsen sto i prinsippet på gulvet med en gipssnutt som støtte (1cm). Det lå et stykke byggplast over stable men den dekket bare ca 20 plater. Det har regnet skikkelig i helgen og de nederste platene har blitt gjennomvåte og et stykke opp i stable har det blitt skikkelig vått på kortsidene.

Er det noe å være bekymret for? Våte gipsplater vil jeg ikke ha i mine vegger.

Tips noen?
 
De tar ikke skade av å ha blitt våte hvis de får tid til å tørke. Derimot kan de ha blitt skjeve siden det er slik man former gipsplater. Spørsmålet er hvor skjeve de har blitt.
Jeg tror det er marginalt, men det ser dere selvsagt best selv.
 
vanlig gips som blitt våt og tørket endrer vel tykkelse? Jeg ville ikke ha disse platene inn i huset mitt.

/M
 
F
Så platene blir ev tykkere? Det betyr jo mindre boligareal. Tvi vale :)
 
mer som skjeve vegger og antagelig papir som fnaser...

ville personlig ha kastet de som var gjennomvåte og sett hva som kan reddes
 
F
Er det opp til meg skulle hele haugen ryke ut umiddelbart. Jeg må imidlertid gå gjennom husfirmaet og be dem kaste ut elendigheten. Jeg synes at man som kunde burde kunne stille det kravet.
 
Så lenge pappen ikke har blitt skadet eller løsnet (det er jo mye den som holder sammen gipsplatene) og de heller ikke har blitt skikkelig skjeve, så er det nok ingen fare. Er enig i at det var litt klønete hvis det kunne ha blitt beskyttet på en enkel måte. Unødvendig, men det spiller nok mindre rolle.
 
F
Nå har vi hatt KA ute og kikket på platene og han sier akkurat som dogen. Har pappen løsnet fra gipsen er det bare å kaste, ellers så er det ingen fare.

Takk for deres svar!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.