20.630 lest ·
20 svar
21k lest
20 svar
Varmgalvaniserte stålrør til rekkverk?
Medlem
· västra götaland
· 1 017 innlegg
Nå mente jeg at de ikke var blanke etter en stund, men saltlaget måtte pusses bort med jevne mellomrom, neppe noe som har med materialkvaliteten å gjøre. For øvrig finnes det veirekkverk eldre enn dine båtrekkverk som er friske, og de sitter i verre miljøer.smurfen72 skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 270 innlegg
Det hele er spørsmålet om hvilken legering rustfritt er laget av. "Rustfritt" finnes fra vaskekvalitet (dårlig) til syrefast og enda bedre. Det er et spørsmål om prisen og kunnskapen hos bestilleren.
Snyggt rekkverk Thomas_Blekinge 
Hva er dimensjonen på rørene? Jeg er i valget mellom 17 eller 21 millimeters, jeg heller mot 17, synes det blir mer elegant. Dette monteres deretter i 70x70 trykkimpregnert stolpe og overligger.
Ang. rustfritt så har vi på båten et antall A4 skruer med rustflekker på, bryggene har varmgalvaniserte stag som er mer enn 20 år uten antydning til rust...
Hva er dimensjonen på rørene? Jeg er i valget mellom 17 eller 21 millimeters, jeg heller mot 17, synes det blir mer elegant. Dette monteres deretter i 70x70 trykkimpregnert stolpe og overligger.
Ang. rustfritt så har vi på båten et antall A4 skruer med rustflekker på, bryggene har varmgalvaniserte stag som er mer enn 20 år uten antydning til rust...
Medlem
· Blekinge
· 12 270 innlegg
Takk, mexi!
Man skal aldri blande metaller i utsatte miljøer. Riktignok har jeg rustfrie hattmutre på mitt varmforzinkede rekkverk, men jeg ser dem som forbrukning.
Man skal aldri blande metaller i utsatte miljøer. Riktignok har jeg rustfrie hattmutre på mitt varmforzinkede rekkverk, men jeg ser dem som forbrukning.
Hei Thomas, flott rekkverk du har laget.T Thomas_Blekinge skrev:
Tenkte å gjøre noe lignende, men med vaier nederst og en fet overligger i teak.
Bare stolper som skrus i siden av dekket og i teaken.
Hva tror du jeg skal bruke for dimensjon, vil flatstål som du ca 70x10 mm kan det fungere.
Med vennlig hilsen, Karl
Klikk her for å svare