Jeg skal feste trykte 70-stolper i betongfundamenter med innstøpte stolpejern. Stolpene, som kommer til å være ca 150 cm høye, skal det settes liggende ribber på som skjermvegg.

Har sjekket raskt på nettet etter varmgalvanisert vognbolt, noe som ikke ser ut til å være så lett å finne. Fant derimot delgjenget sekskantskrue på Biltema, ser ut som en maskin-gjenget franskskrue. Disse i kombinasjon med varmgalvaniserte runde skiver og muttere burde fungere.

87-0204_s.jpg

Noen som har erfaring med disse? Andre synspunkter?

Sist redigert:
Mikael_L
Er alle deler varmgalvaniserte er du nok med typ 100% sikkerhet hjemme. Selv ville jeg ikke tvile på dugeligheten.

Jeg antar at du mener den som kalles varmforzinket, og det må jo bety = varmgalvanisert.

Hvorfor ikke rustfritt?

petersson79 skrev:
Hvorfor ikke rustfritt?
Fordi det er så satans dyrt. Så trengs det nok ikke heller...

C
Finnes det muligens noen varmgalvanisert låseskive av noe slag er du enda mer hjemme, men det står jo stille, så det skal vel ikke risikere å gjenge seg opp. Tenkte sånn at ikke noen får den i hodet etter et par år.

cheetah1 skrev:
Finnes det muligens noen varmgalvanisert låseskive av noe slag er du enda mer hjemme, men det står jo stille, så det skal vel ikke risikere å løsne. Tenkte sånn at ingen får den i hodet etter et par år.
Hvor tror du jeg finner sånne? Ikke helt sikker på hva du mener. Du mener ikke låsemutter?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.