K Kortling skrev:
Nevn en gang en forbruker har klart å reklamere et feilaktig bruk til en produsent.
Ytterst skeptisk til at det i det hele tatt forekommer. Likeså om TS skulle høre av seg og klage fordi "skiten har falt ned" - om de i det hele tatt var villige til å ta den diskusjonen ville deres første spørsmål være "Har arbeidet blitt utført av en fagmann"? Når svaret er nei vil samtalen mest sannsynlig være over for deres del.

• Liker
EvertL og 1 annen
  • Laddar…
Jeg skal, akkurat som TS, pusse kaldmurer utendørs.
Lurer på hva som er tryggest for å unngå at det løsner og sprekker.

Har fått tips om å grunne med A-grunningsmørtel, legge nett og pusse med fiberarmert B-mørtel.
Noen meninger om det?

Jeg ønsker for øvrig gjerne en rivepuss, men vet ikke om det går å kombinere med ovennevnte.

• Liker
torparavgrund
  • Laddar…
K Kortling skrev:
Nevn en gang en forbruker har klart å reklamere et feilaktig bruk til en produsent.
Ja. Min far gjorde det da flytavrettingen på badet sprakk. Det kom ut en fyr og sjekket, og det viste seg å være feil på en batch. Pappa fikk velge mellom kompensasjon eller nye sekker hvis han ønsket å gjøre det om. Husker ikke om det var Finja eller Combimix, men en av dem. Ingen diskusjon om fagmann, det holdt med de bildene han hadde tatt under arbeidet.

Men sjansene er nok ikke-eksisterende hvis pussmørtelen faller ned, du ikke er fagmann, og det viser seg at du har brukt et noname pussmørtel eller på annen måte ikke fulgt anvisningene. Det handler om å minimere potensielle problemer der det er rimelig å gjøre det. I mitt tilfelle - samme produsent av alle murprodukter. Dessuten er det jo slik at kjente merker, kall det proffsprodukter om du vil, oftest er lettere å jobbe med og gjør det enklere å få et bedre resultat. Det synes jeg er verdt å engasjere seg for. Bruker heller noen timer på research og betaler litt mer enn å stå og bli irritert fordi det er vanskelig å jobbe med og vanskelig å få et godt resultat. Jeg har som prinsipp å ikke bruke ukjente merker på slike ting som ikke lett kan byttes ut. Derfor ble det for eksempel ikke markavløpsrør fra byggmax når det gjaldt, men rinkaby som selger pipelife.

Og nei, jeg kjøper ikke noe annet enn proffsverktøy heller, unntatt i enkelttilfeller for enkeltbruk når prisforskjellen er urimelig stor.

Men jeg er gjerrig som få, så hvis det er mulig å få proffsmørtel i en byggmax-sekk til lavere pris, så er valget klart.

mexitegel mexitegel skrev:
Jeg har som prinsipp å ikke bruke ukjente merker på ting som ikke lett kan byttes ut.
Høres faktisk ut som en sunn prinsipp. Deretter avhenger det av hvor man drar grensen "enkelt å bytte ut".

mexitegel mexitegel skrev:
Derfor ble det som eksempel ikke markavløpsrør fra byggmax da det gjaldt, men rinkaby som selger pipelife.
Også her finnes det variasjon mellom varehus. Jeg drenerte rundt huset for noen år siden, lokale Byggmax solgte svenskproduserte dreneringsrør fra Uponor. Markavløpsrørene var polskproduserte men var sertifisert ifølge Poly Nordic.

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Driver og googler og så at Byggmax AB har Anmerkning hos KFM, likeså søknader og gjeldsbalanse. Ikke bra. Det samme med morselskapet Byggmax Group AB. [lenke]

Uansett, til jeg finner noe spesifikt om Pewab, hvis det er Finja som produserer, hadde jeg kjøpt det uansett hva som står på sekkene. Husker jeg riktig har Finja startet nye anlegg og også modernisert seg, så hvem vet, kanskje de prøver å slå seg inn på flere markeder på grunn av økt kapasitet?
Ifølge en person jeg kjenner som jobber på Finja, er det de samme tingene i forpakningene. De endrer kun forpakningene, ikke innholdet ved produksjonen.

• Liker
EvertL og 1 annen
  • Laddar…
MultiMan
C Ceci skrev:
Ifølge en person jeg kjenner som jobber på Finja, er det de samme tingene i forpakningene. De endrer kun forpakningene, ikke innholdet under produksjonen.
Ok, høres rimelig ut. Har du noen forklaring på hvorfor det er Cementa som sier at det er deres produkter som selges som Pewab hos forhandlere? Har lenket om det i et tidligere innlegg.

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
D
Grunn med sementmørtel, på med pussnett så B-mørtel en centimeter tykt, klokt blikk med dryppkant eller takstein på toppen. La den stå umalt. Da holder den forhåpentligvis. Ikke glem å dusje vann på den i 2-3 dager.

torparavgrund torparavgrund skrev:
Høres faktisk ut som en sunn prinsipp. Deretter avhenger det av hvor man setter grensen "enkelt å bytte ut".
Ja, det finnes så klart alltid gråsoner. Avløpsrørene som dessuten havner under nevnte veksthus gikk i alle fall i den kategorien :D.

• Liker
Maria T
  • Laddar…
torparavgrund torparavgrund skrev:
lokale Byggmax solgte svenskproduserte dreneringsrør fra Uponor. Markavløpsrørene var polskproduserte men var sertifiserte i henhold til Poly Nordic.
Jeg kjøpte Uponors svarte rør i fjor på Byggmax hjemme. For et par uker siden kjøpte jeg flere i samme butikk, men de var fra Polen.

MultiMan MultiMan skrev:
Holder på å google og så da at Byggmax AB har Anmerkning hos KFM, likeså søknader og gjeldssaldo. Ikke videre. Likens med morselskapet Byggmax Group AB. [lenke]

Uansett, til jeg finner noe spesifikt om Pewab, er det Finja som produserer hadde jeg kjøpt det uansett hva som står på posene. Husker jeg rett har Finja startet nye anlegg og også modernisert seg så hvem vet, de kanskje prøver å slå seg inn på flere markeder pga økt kapasitet?

Jula har jo kjøpt seg inn i Byggmax. Hvorfor kan man jo undre, men der løser de vel noen kroner iallfall.

MrJay
useless useless skrev:
Jeg kjøpte Uponors svarte rør i fjor på Byggmax hjemme. For et par uker siden kjøpte jeg flere i samme butikk, men de var fra Polen.
Uponor har fabrikker over hele verden. Deres fabrikk i Polen ligger i Kleszczow og er et av selskapets mest moderne. Jeg hadde nok foretrukket den over forrige ;)

MrJay MrJay skrev:
Uponor har fabrikker over hele verden. Deres fabrikk i Polen ligger i Kleszczow og er en av selskapets mest moderne. Jeg hadde nok foretrukket den over forrige ;)
Altså hva har du imot Uponorfabrikken i Borås?

Hva skjer med meg? Jeg kommer ikke engang herfra, har jeg bodd her så lenge at jeg har begynt å forsvare stedet? Hujedamig... :rolleyes:

• Liker
MrJay og 1 annen
  • Laddar…
K Kallsing skrev:
Jula har jo kjøpt seg inn i byggmax. Hvorfor kan man jo undre, men der løser de vel noen kroner i hvert fall.
Amen vabrarå, da vet jeg at i prinsippet hele mitt verktøybudsjett går til noen rik knøs i Skara og ikke bare 90% som i dagens situasjon.

K Kallsing skrev:
Jula har jo kjøpt seg inn i byggmax. Hvorfor kan man jo undre, men der løser de vel noen kroner iaf.
De vil vel så klart komplettere sine verktøy (og div pryttlar) med trelast, og bli en byggevarehandel..?

Markavløpsrør selges vel i ulike styrkeklasser? Er det noen som ser at de sammenligner samme klasse når de sammenligner priser? Godkjent ifølge "bla bla bla" sier ikke hele sannheten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.