22.469 lest ·
47 svar
22k lest
47 svar
Hvor kommer byggmax mørtel egentlig fra?
Medlem
· Västernorrland
· 12 049 innlegg
Tittet jeg også for moro skyld og det første som kom opp er Murbruk B M2,5 art 0112 om det er det ts har sett på? Der heter mye riktig produktarket combimix.pdf men samtidig er det ingenting i selve produktarket som tyder på at det virkelig ER et produkt fra combimix. Føles mer som at den som har lagt inn alle produktarkene ikke har vært oppmerksom på hva de navngir filen til............
I sikkerhetsdatabladet står det uttrykkelig at det kommer fra combimix. Det kanskje ikke er med vilje, men det er unektelig misvisende, og hadde jeg kjøpt dette og fått noe annet enn combimix, ville jeg blitt moderat imponert.
Medlem
· Västernorrland
· 12 049 innlegg
ja se der, det så jeg aldri på. Ja, men da er det vel så enkelt at det er combimix som fyller byggmax egne poser da.........EMV varer i byggevarehandelen altså.mexitegel skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 049 innlegg
Jo det har jeg, det var bare svar på spørsmålet om produktbladene i seg. Om det aktuelle byggmax-varehuset har noe annet på hyllen så får man nok spørre personalet der, vil jeg tro. Kanskje finnes det flere lokale leverandører enn hva nettsiden antyder.mexitegel skrev:
Er det utrolig viktig hva som er i posene så foreslår jeg jo som du allerede har vært inne på å kjøpe merkeprodukter direkte isåfall. Da spiller det jo ingen rolle hvem som fyller budsjettposene?
Byggmax fanboy her, synes Byggmax er helt OK om man tar det for hva det er - de konkurrerer med pris gjennom ulike metoder, og sparer inn på slike ting som hvor mye og hvor utdannet personalet er. Kvaliteten på spesielt virket kan variere stort fra et varehus til et annet.
En måte Byggmax holder nede prisene er at de IKKE binder seg i lange leverandøravtaler, men kan bytte leverandør oftere etter hvem som tilbyr best pris.
Vet at jeg har kjøpt både Weber kalkpuss, Finja grovbetong og en sekk "noname" murmørtel, alt forskjellige år på samme Byggmaxvarehus. Ikke heng dere opp i hva de har på nettsiden, for å vite eksakt merke/produsent må dere gå til butikken. Det stemmer ikke alltid overens. Sikkerhetsdatablad osv er tilgjengelig, sitter det ikke på produktet må man spørre etter det.
Og mange merker/produsenter har "budsjettserier" de selger til andre forhandlere mens de bevarer premiummerket for en annen forhandler.
Mitt favoeksempel: Biltema selger (obs min opplysning fra 2018) en svenskprodusert bakksag av ypperlig kvalitet for en slikk og ingenting. Etter hva jeg vet er det bare Bahco og Hultafors som fortsatt produserer bakksager i Sverige.
En måte Byggmax holder nede prisene er at de IKKE binder seg i lange leverandøravtaler, men kan bytte leverandør oftere etter hvem som tilbyr best pris.
Vet at jeg har kjøpt både Weber kalkpuss, Finja grovbetong og en sekk "noname" murmørtel, alt forskjellige år på samme Byggmaxvarehus. Ikke heng dere opp i hva de har på nettsiden, for å vite eksakt merke/produsent må dere gå til butikken. Det stemmer ikke alltid overens. Sikkerhetsdatablad osv er tilgjengelig, sitter det ikke på produktet må man spørre etter det.
Og mange merker/produsenter har "budsjettserier" de selger til andre forhandlere mens de bevarer premiummerket for en annen forhandler.
Mitt favoeksempel: Biltema selger (obs min opplysning fra 2018) en svenskprodusert bakksag av ypperlig kvalitet for en slikk og ingenting. Etter hva jeg vet er det bare Bahco og Hultafors som fortsatt produserer bakksager i Sverige.
Ja, det er utrolig viktig hvor det kommer fra siden jeg vil ha samme produsent på alle pussproduktene. Skulle det, mot formodning, bli problemer så vil jeg ikke at det skal være mulig at de skylder fra seg med at det er en annen produsent av rødgrunnen f.eks. eller vice versa. Ramler dritten ned så skal jeg ha en part å henvende meg til.S Stefan1972 skrev:Jo det har jeg, det var bare svar på spørsmålet om produktbladene i seg selv. Hvis det aktuelle byggmax-varehuset har noe annet på hyllen så får man nok spørre personalet der skulle jeg tro. Kanskje finnes det flere lokale leverandører enn hva nettsiden antyder.
Er det utrolig viktig hva som er i posene så foreslår jeg jo som du allerede har vært inne på at kjøp merkeprodukter direkte isåfall. Da spiller det jo ingen rolle hvem som fyller budsjettposene?
Nå var det nære at jeg kjøpte mur- og pussmørtel fra Byggmax og kompletterte med rødgrunn fra Bauhaus som selger combimix siden byggmax ikke har rødgrunn i sitt sortiment. Det endte med at jeg kjøpte på Hornbach isteden, betydelig bedre orden og reda. På deres egne sekker "noname" står det f.eks.at de er produsert av Finja.
Medlem
· Västernorrland
· 12 049 innlegg
Fast der tenker du nok feil...........kjøper du bruk hos for eksempel Hornbach som er deres egne, men det kanskje står at de fylles av Finja, så kommer trolig ikke Finja til å hjelpe deg uten du henvises til Hornbach.
Vil man ha en og samme leverandør av produktene og en part å vende seg til om man får problemer, så bør det nok være deres egne produkter i så fall. I Finja sekker altså. Da kan man jo kjøpe dem hvor som helst og allikevel trolig få hjelp av dem om det går galt.
Vil man ha en og samme leverandør av produktene og en part å vende seg til om man får problemer, så bør det nok være deres egne produkter i så fall. I Finja sekker altså. Da kan man jo kjøpe dem hvor som helst og allikevel trolig få hjelp av dem om det går galt.
Hvilken del er det som er så vanskelig å forstå???? Vi tar det en gang til, hadde jeg kjøpt på byggmax ut ifra hva som står på deres hjemmeside hadde jeg fått ulike produsenter av pussystemet. Det vil jeg ikke som redegjort ovenfor. Selvfølgelig kan man kjøpe sekker fra samme produsent på ulike innkjøpssteder. Men da kan man ikke regne med å få hjelp på samme måte som du kjøper alt på samme sted fra samme produsent. Det sier seg jo selv, om du i tillegg kjøper sekker fra ulike produsenter på ulike innkjøpssteder så kan du glemme å reklamere i det hele tatt.
Jeg setter punktum her, konklusjonen er at man må være ekstra oppmerksom når man handler på byggmax. For enkelte produkter spiller det generelt mindre rolle, men i dette tilfellet er det produkter som samvirker.
Jeg setter punktum her, konklusjonen er at man må være ekstra oppmerksom når man handler på byggmax. For enkelte produkter spiller det generelt mindre rolle, men i dette tilfellet er det produkter som samvirker.
Medlem
· Västernorrland
· 12 049 innlegg
Hva vi ikke forstår? Jeg forstår ærlig talt ikke hva du sikter til hvis vi skal være nøye...........hvem har sagt at du må kjøpe ukjente poser fra Byggmax? Har de sagt at du må det? Vil du ha det enhetlig og samme produsent så kjøp produkter du føler deg trygg med. Vi andre kjører på som vanlig.
Vil du at Byggmax endrer sine opplysninger om sine poser på hjemmesiden så ta det med dem.
Vil du at Byggmax endrer sine opplysninger om sine poser på hjemmesiden så ta det med dem.
Så er det jo et spørsmål om hvor stor forskjellen er også. Jeg mener, om det er sluttresultatet som er viktig og ikke prosessen, noe som jo ofte er tilfellet med bygg, hvor viktig er det at alle produkter er fra samme produktserie? Byggeteknikk pleier å bygge på prinsipper, med som mest mindre forskjeller mellom ulike "systemer". Det pleier å være at man i verste fall må lese litt ekstra.mexitegel skrev:
Om det ikke er et kjempeprosjekt i hundretusenkronersklassen du satser på, tør jeg gjette på at noname-produktene vil klare det med glans. Selv om ikke alle er av samme merke.
Det er ikke SÅ fryktelig high tech å blande betong eller mørtel og helle i en pose.
Nevn en gang en forbruker har lykkes med å reklamere et feilaktig mørtel til en produsent.mexitegel skrev:
Ja, det er utrolig viktig hvor det kommer fra fordi jeg vil ha samme produsent på alle pussproduktene. Skulle det, mot formodning, bli problemer så vil jeg ikke at det skal være mulig at de skylder på at det er en annen produsent av grunningen f.eks. eller vice versa. Ramler dritten ned så skal jeg ha en part å vende meg til.
Nå var det nær at jeg kjøpte mur- og pussmørtel fra Byggmax og kompletterte med grunning fra Bauhaus som selger combimix fordi byggmax ikke har grunning i sitt sortiment, Det endte med at jeg kjøpte på Hornbach isteden, betydelig bedre orden og rede. På deres egne sekker "noname" står det f.eks. at de er produsert av Finja.