Hei!

Jeg er ikke kjempekjent med dette med størrelse på makadam, men jeg trenger en del til min garasjeoppkjørsel og også til å ha under en liggende terrasse som jeg skal sette opp. Kan jeg bruke samme makadam, eller vil jeg trenge 2 forskjellige? Jeg har sett litt på størrelser på http://www.ballastsverige.se/sv/Vara-produkter/Makadam/ og har sett at 8/16 samt 11/16 fungerer bra til garasjeplaner, men hva bør jeg bruke for å kunne komplettere med mitt terrassebygg?

Liggende terrasse, er ikke alle det? ;)

8/16 eller 11/16 spiller ingen rolle, ta det som er billigst. Under terrassen er det viktig at du har fiberduk under makadamen.

På garasjeinnkjørselen kan det være en fordel å bruke singel (makadam er et knust produkt med skarpe kanter) fordi den består av stein fra naturgrus som er naturlig avrundet og dermed betydelig bedre å gå barfot på.

Under terrassen spiller det ingen rolle hva du bruker.

Lykke til!

Til garasjeoppkjørsel ville jeg foretrekke 0-18 som øverste lag for å få en hard overflate som er lettere å måke...

Takk så mye for svarene! Ga meg ordentlig med svar så nå vet jeg hvordan jeg skal gå videre :)

Dog et spørsmål, hvor mye makadam kommer det omtrent til å gå med? Terrassen jeg skal bygge vil vel ligge på rundt 15-20 kvm. Garasjeinnkjørselen har nok samme mål og skal bare legges et fint lag over det gamle.

Sist redigert:
Det holder at du legger 2-3 cm, regn med 3 for sikkerhets skyld. 40 kvm x 0,03 = 1,2 kubikk. Tetthet 1,6 tonn/kbm gir at du trenger ca. 2 tonn. Det kjører du lett med 2-3 turer til grustaket med henger, pleier å være enhetspris for en tilhenger. Det blir antakelig 500-1000 kr dyrere om du bestiller hjem med lastebil.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.