Tips på hva jeg skal velge for platemateriale for lettest å kunne gjøre denne "bøyningen"?
Den vil jo være sårbar mot spark og lignende - så man kan jo ikke bruke f.eks. gips.
Kommer dekkes med stoff senere, så "finishen" er ikke så viktig.
Det ser ut som en ganske snill bøy. Plywood om 12 mm tykkelse eller så burde fungere og bli sterkt om ikke finishen er viktig. Massivt tre burde bli enda sterkere. Det kanskje er uviktig, men du kommer ikke til å få en sirkelbue uten en parabel om du bare har tre støttespunkter som på tegningen.