Hei

Jeg holder på å planlegge et attefallshus som skal brukes som uterom, typ innglasset terrasse. Utenfor kommer jeg til å ha en vanlig terrasse med et SPA-bad. Det er altså en viss risiko for at det kan trekkes litt vann inn på gulvet i huset. Jeg vil ha isolasjon i både tak, vegger og gulv i huset, men spørsmålet er hvordan jeg skal konstruere gulvet? Hadde først tenkt å bruke samme komposittrall inne som ute, men da den ikke er tett kan smuss og vann eventuelt falle/renne i sprekkene ned til undergulvet. Dessuten vil også celleplastisolasjonen synes i sprekkene. Hva er den beste belegningen og hvordan gjør man med byggplast under gulvet?
 
Hvor store sprekker skal du ha i terrassebordene? Et alternativ til at den cellplasten skulle kunne synes ev. litt mindre, er om du hadde lagt noe type duk over, en mørk vindsperreduk eller noe sånt.

Du sier at det ikke er tett hva gjelder terrassebordene. Jeg mistenker at du sikter til sprekkene som oppstår mellom glasspartiet-skinnen og terrassebordene (rett meg om jeg tar feil) men en løsning der kunne eventuelt være at man tetter i sprekkene, der finnes litt ulike alternativer. Tetningsmasse eller lignende?
 
Ja, dels der men komposittdekket er jo et svært bevegelig materiale så det vil alltid være et par mm mellomrom mellom plankene også. Det er kanskje en bedre løsning å legge inn et vanlig gulv i stedet?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.