AXS
Ser jo veldig bra ut! Gratulerer!

At kantene får mer porer er svært vanlig og vanskelig å få bukt med.
Jeg hadde problemer med at kanten sugde mer vann og ga dårligere overflate, løste det ved å pensle på vann og olje rundt kantene.

Hva har du impregnert med?

Hvordan gjorde du med vasken, den ser nesten planlimt ut, ble vasken brukt som en del av formen?
Ble det brukt noe olje i formen for støpingen?
Hva impregnerte du platen med til slutt?

Veldig inspirerende.

• Liker
Astrid1
  • Laddar…
Kantene: ja, det er vanskelig. Inntrykket blir dog bra og rustikt som det ble synes jeg, skitfornøyd!!!

Impregnering: Steinfix 100+, ganske dyr men verdt det tidobbelte! Funker superbra!

Kummen: jeg monterte kummen direkte i formen med dobbeltsidig tape. Ble kjempebra. Litt jobb å fjerne taperester, men vel verdt det da jeg virkelig ønsket å ha planlimt.
Komfyren også utført som planlimt, men da laget som en ursparing i formen med kryssfiner og celleplast. Ble også skikkelig stilig! Kan legge opp bilde Planlimmet induksjonstopp montert i en betongbenk, med jevne kanter og minimalistisk design som gir et rustikt utseende.

bästedräng bästedräng skrev:
Bordet er nå klart.
3 bilder som viser bordet under støpingen, etter støping og avformet på plass.

Resultatet ble kjempebra!
Forsiktig slipt med våtslipepapir og gjenstår nå bare å overflatebehandle med oljen...

Bena er i dette tilfellet bukker fra Ikea. Dette bordet laget jeg til en kompis, på det som jeg skal lage til meg selv vil det bli sveisede ben i svartstål.
snyggt där! Trenger man ettervanne og plastre inn etter støping?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.