Hei,

Skal gjøre åpningen til kjøkkenet større.

Slik ser det ut innenfra etter at jeg har fjernet panelet som satt på bjelkene. Ser man på tegningen datert 1969, så finnes det ingen vegg. Men men, huset er bygget på 1800-tallet og man vet jo aldri.

732200953959P099d.jpg

Her er et bilde som ser inn mot kjøkkenområdet.

012200954237P6a12.jpg

Jeg har følgende utstyr:

Borr / Skruvtrekker
Mange forskjellige verktøy som hammer, meisler og annet småtteri
Black & Decker tiger sag (hva slags blad anbefales?)
Penger

Vil på raskest og billigste måte høyne inngangen.

MVH

finnes det noen der ute som vet?

MVH

Tror at jeg og mange andre synes det er vanskelig å tolke 1. bildet og hvordan det henger sammen med 2. bildet.
Også vanskelig å få følelse for dimensjonene på virket, (bjelkene)

Første bildet er tatt innenfra døråpningen i kjøkkenet, stod på kne og fotograferte oppover omtrent ved den brune døren som ses på bilde 2. Det andre bildet er utsiden på veggen tatt fra v-rom rett forfra. Bjelkene er ca 10 cm x 10 cm og 130 cm lange (de som ligger på tvers).

altså jeg har mer eller mindre revet hele min kåk å lagt inn nye bjelker m.m.
men altså bildet ditt er merkelig. kan faen ikke tyde det.
forstår at du vil gjøre åpningen større.,
går denne gagget i samme linje som mønen på huset???
gjør den det er den bærende.
men alt går å fikse med en H-bjelke m.m

mvh
snekker estwing

du bør nok legge inn litt flere bilder, men ta dem ikke i rare skrå perspektiver. viktig for eksempel er hvordan innfestingen i veggen ser ut i dag for dine "stolpar"

bjelkene sitter ikke fast i veggen, men kommer ned fra taket/vinden. Bor øverst i et hus bygget en gang på 1870-tallet. På den siste tegningen fra 1969 finnes det ingen vegg der. Jeg personlig synes ikke det er vanskelig å tyde bildene.

Et bilde er tatt utenfra kjøkkenområdet (utrevet kjøkken) og et bilde er tatt fra innsiden av kjøkkenområdet med kameraet vinklet oppover da det er 4 meter i takhøyde.

estwing skrev:
altså jeg har mer eller mindre revet hele min kåk og lagt inn nye bjelker osv.
men altså din bild e kontig. kan faen ikke tyde den.
forstår at du vil gjøre åpningen større.,
går denne gägg i samme linje som mønet på huset???
gjør den det, er den bærende.
men alt går å fikse med en H-bjelke osv

mvh
snekker estwing
Ja, veggen går i samme linje som mønet på huset, men huset er ca 100 m avlangt så jeg tror knapt at disse bjelkene som ikke engang er festet i veggen er livsfarlige å fjerne, dog så er det på hver side av åpningen bærende 30 cm tykke vegger som på tegningen er bærende.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.