Jeg kommer til å ha valnøtt kommode og annen innredning på badet.
Så har jeg en flislagt boks som skal få en plate oppå seg. Blir som en sjampohylle eller en pyntegjenstand eller annet.
Snekkerverkstedet viste en massiv valnøttplate. Den ville bli dyr og ikke i det hele tatt lik baderomsmøblene. I stedet foreslo han en finert plate med mange lag lakk.
Ville dere gått for det? Eller valgt et annet massivt treslag som dere kanskje hadde lasert/malt/lakket til å ligne på valnøtt?
Litt skeptisk til den massive kantlisten, hvis det blir en skjøt man vil irritere seg over.
Så har jeg en flislagt boks som skal få en plate oppå seg. Blir som en sjampohylle eller en pyntegjenstand eller annet.
Snekkerverkstedet viste en massiv valnøttplate. Den ville bli dyr og ikke i det hele tatt lik baderomsmøblene. I stedet foreslo han en finert plate med mange lag lakk.
Ville dere gått for det? Eller valgt et annet massivt treslag som dere kanskje hadde lasert/malt/lakket til å ligne på valnøtt?
Litt skeptisk til den massive kantlisten, hvis det blir en skjøt man vil irritere seg over.
Sist redigert:
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Hvorfor ikke fliser oppå også?
Men faner høres omtrent ut som det dårligste valget (det er vel i/nær dusjen du skal ha shampooen).
En massiv trebit høres bedre ut. Koster vel ikke så mye å bytte når/om den forringes heller.
Men faner høres omtrent ut som det dårligste valget (det er vel i/nær dusjen du skal ha shampooen).
En massiv trebit høres bedre ut. Koster vel ikke så mye å bytte når/om den forringes heller.
Vanskelig å finne en flis som er 120x30 som ser ut som valnøtt. 
Den er nær et badekar, men det blir minimalt med sprut siden jeg har dusjkabinett også så badekaret blir mer av en avslapningsgreie.
Spørsmålet er hvordan man skal klare å behandle en annen tresort så den ser ut som valnøtt. Lett eller vanskelig?
Den er nær et badekar, men det blir minimalt med sprut siden jeg har dusjkabinett også så badekaret blir mer av en avslapningsgreie.
Spørsmålet er hvordan man skal klare å behandle en annen tresort så den ser ut som valnøtt. Lett eller vanskelig?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Teak er vel det treslaget som tåler vann best.
Det går sikkert an å behandle med pigmentert olje til rett tone.
Faktisk veldig likt valnøtt fra starten også.
Det går sikkert an å behandle med pigmentert olje til rett tone.
Faktisk veldig likt valnøtt fra starten også.
Er det mulighet for å sette glass oppå og fuge slik at treverket er beskyttet?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Føles uansett som om man i så fall dusjer raskt og kontrollert.. ikke en halvtime skrubbende og ordnende som man i så fall gjør i kabinen. Men kan medgi at jeg har dårlig oversikt over badekarvaner da jeg bare har dusjet. Badekaret var mest en se-fin-ut-greie som det ble kjøpt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Om du hekkar i nærheten av Göteborg så er ABI trä bra http://www.abitra.se/
Ikke billigst, men med stort sortiment og bra kvalitet.
De ligger i Västra Frölunda.
Se side 15 i http://www.abitra.se/filearchive/1/1368/AbiTra_sortimentskatalog.pdf
Der finnes det kirsebær og valnøtt så det rekker
Ikke billigst, men med stort sortiment og bra kvalitet.
De ligger i Västra Frölunda.
Se side 15 i http://www.abitra.se/filearchive/1/1368/AbiTra_sortimentskatalog.pdf
Der finnes det kirsebær og valnøtt så det rekker
Klikk her for å svare