Hei!

Jeg er ny på forumet og fullstendig ukunnig — jeg ber derfor om deres kunnskap.

Jeg bor i en borettslagsleilighet fra -65 og har nylig malt om leiligheten. Jeg benyttet også anledningen til å bytte gulvlister og la merke til et for meg merkelig materiale i den ene innerveggen. På innsiden av veggen sitter det et element og vindu øverst. På motsatt side er det en balkong.

Vet dere hva dette er for materiale?
 
  • Hulrom i vegg med synlig isoleringsmateriale av plantefiber og noe skum, i en eldre leilighet fra 1965. Veggen er malt hvit.
  • Gulvlist fjernet, eksponerer uvanlig fibrøst materiale mellom tregulv og malt vegg i eldre leilighet.
C Colino skrev:
Hei!

Jeg er ny på forumet og fullstendig uvitende — jeg ber derfor om deres kunnskap.

Jeg bor i en borettslagsleilighet fra -65 og har nylig malt om leiligheten. Jeg benyttet også anledningen til å bytte gulvlister og la merke til et for meg merkelig materiale i ene innerveggen. På innsiden av veggen henger det en radiator og vindu øverst. På motsatt side finnes en balkong.

Vet dere hva dette er for materiale?
Etter intens googling har jeg nå konstatert at det sannsynligvis er halm eller lin som har blitt brukt som isolasjonsmateriale. Om noen har annen input, er denne velkommen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.