Hei alle!
Ny her på forumet og vet ikke om dette spørsmålet havner riktig, men håper det.
Det jeg lurer på er om det er mulig å utvide en eksisterende maskinhall og hvordan dette i så fall gjøres på enkleste og mest økonomiske måte.
Maskinhallen er ca. 17 m i bredde og 30 m i lengde, og jeg ønsker en bredde på minst 20 m eller 24 m samt 40 m eller 60 m i lengde (avhengig av prisbildet). Maskinhallen brukes i dag som ridehus, men er egentlig altfor liten, derav spørsmålet.
Ved kontakt med ridehusselgere vil de selvsagt selge et nytt ridehus og sier at det sikkert går an å utvide, men at det vil koste mer enn det smaker... så de vil heller selge et nytt ridehus til meg for 900.000 kr
Føles som om tre meter utvidelse og ti meter forlengelse ville vært billigere om det er teknisk mulig å løse...
Kreative løsninger mottas gjerne
Lurer også på om det kreves byggetillatelse for et slikt prosjekt. Maskinhallen ligger på et gårdsbruk.
Ny her på forumet og vet ikke om dette spørsmålet havner riktig, men håper det.
Det jeg lurer på er om det er mulig å utvide en eksisterende maskinhall og hvordan dette i så fall gjøres på enkleste og mest økonomiske måte.
Maskinhallen er ca. 17 m i bredde og 30 m i lengde, og jeg ønsker en bredde på minst 20 m eller 24 m samt 40 m eller 60 m i lengde (avhengig av prisbildet). Maskinhallen brukes i dag som ridehus, men er egentlig altfor liten, derav spørsmålet.
Ved kontakt med ridehusselgere vil de selvsagt selge et nytt ridehus og sier at det sikkert går an å utvide, men at det vil koste mer enn det smaker... så de vil heller selge et nytt ridehus til meg for 900.000 kr
Føles som om tre meter utvidelse og ti meter forlengelse ville vært billigere om det er teknisk mulig å løse...
Kreative løsninger mottas gjerne
Lurer også på om det kreves byggetillatelse for et slikt prosjekt. Maskinhallen ligger på et gårdsbruk.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 innlegg
Forlengelse er ikke noe større problem, bare å fortsette å bygge men å utvide betyr nye takstoler og løfte etter eksisterende vegg.
Lei ut maskinhallen som vinterlagring av campingvogner og bygg nytt.
Protte
Lei ut maskinhallen som vinterlagring av campingvogner og bygg nytt.
Protte
Takk for raskt svar 
Har da et oppfølgingsspørsmål!
Noen som vet om det er stor forskjell i pris på det som kalles et enkelt stålhus 20 x 40 meter og en maskinhall i samme størrelse, har som sagt funnet laveste pris til 900.000 kr eksl. mva for denne størrelsen?
Og hva skiller dem ellers, de ser jo veldig like ut.
Egentlig ønsker jeg ingen vegger på ridehuset, men vil bruke vindnett istedenfor.
Så det jeg trenger er ramme, tak og en gjerdediger trevegg rundt huset.
Noen som kan tipse om en prisgunstig og god leverandør av disse delene?
Ridehus/maskinhall uten vegger
Har da et oppfølgingsspørsmål!
Noen som vet om det er stor forskjell i pris på det som kalles et enkelt stålhus 20 x 40 meter og en maskinhall i samme størrelse, har som sagt funnet laveste pris til 900.000 kr eksl. mva for denne størrelsen?
Og hva skiller dem ellers, de ser jo veldig like ut.
Egentlig ønsker jeg ingen vegger på ridehuset, men vil bruke vindnett istedenfor.
Så det jeg trenger er ramme, tak og en gjerdediger trevegg rundt huset.
Noen som kan tipse om en prisgunstig og god leverandør av disse delene?
Ridehus/maskinhall uten vegger
Klikk her for å svare