Ok, rett på sak: Jeg holder på å lage et par arbeidsbenker til garasjen som jeg tenkte å gjøre flyttbare for å kunne få inn bilen uten problem osv. Tenkte først på hjul med "tråbremse" sånn at benkene skulle stå igjen når man jobber på dem, men støtte så på dette, hjul som man med ett tråkk løfter opp sånn at benken i stedet står på stammen. Dette synes jeg virker som melodien, men jeg har bare funnet noen på Amazon, ingenting på Ebay og på svensk vet jeg ikke hva jeg skal bruke som søkeord... De kan bestilles fra USA, men frakten blir omtrent like mye som produktprisen, og man får ofte toll også. Noen som vet hva disse kan hete på svensk eller hvor man kan få tak i dem?
Selv tenker jeg dog at jeg vil ha det for litt for mange ting for at det skal bli rimelig, og tenkte i stedet sette hjul på en plate og en løfteanordning oppå, med liggende planker som sitter med hengsler når den er i sin lave posisjon, og så kan man vippe opp dem så plankene står i sin løftende posisjon. Som en mini-håndtruck, se bilde. Kanskje er en skikkelig dårlig idé og bedre å evt. kjøpe disse hjulene og sette på en plate... det tar bare imot å måtte kjøpe en masse sett hjul. Ju.
Selv tenker jeg dog at jeg vil ha det for litt for mange ting for at det skal bli rimelig, og tenkte isteden å sette hjul på en plate og en løfteanordning oppå, med liggende planker som sitter med hengsler når den er i sitt lave leie, og så kan man vippe opp dem så planker står i sitt løftende leie. Som en minihåndtruck, se bilde. Kanskje er en skikkelig dårlig idé og bedre å isf kjøpe disse hjulene og sette på en plate... tar bare imot å måtte kjøpe en masse hjulsett. Ju.
[bilde]
Matthias Wandel har en tilsvarende løsning men med løse hevarmer.
Edit: Ser ut til at det ikke går å lenke direkte til en tid i videoen så hopp til rundt 6m 40s.
Matthias Wandel har en snarlik løsning men med løse hevarmer.
Edit: Ser ut til at det ikke går å lenke direkte til et tidspunkt i videoen, så hopp til rundt 6m 40s.
[media]
Jeg har nok sett den en gang, men syntes at det virket litt vinglete hvis de ikke er låst på noe vis. Kanskje skal teste det der først for å se om det stemmer eller ei.
Sjekk denne da. Helt suveren og fungerer utmerket med tunge benker. Letta å bygge sammen. Bygde disse til en CNC-benk som er tung og krever stabilitet men som må flyttes av og til.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.