Holder på å rive for å bygge opp et bad på vår nedre etasje. Huset er et teglhus bygget 1894 i 1,5 plan. Er litt usikker på hva jeg finner i taket og vet ikke helt hvor langt "opp" jeg skal gå før vi kan begynne å bygge nedover igjen så å si. På skissen (Paintskills :)) har jeg tegnet hvor vi er nå, det jeg er nysgjerrig på er hva jeg finner hvis jeg river ned det som er markert med lysebrunt, dvs. det jeg har tegnet grønt på tegningen. Hittil har vi revet ned (talt nedenfra og opp) Tretex - Råspont - Papp. Det som synes nedenfra nå er grovskårne bord som ligger løst mellom bjelkene.

Illustrasjon av bygningens takstruktur, med lysbrune områder som viser bjælker og lysegrå og grønne linjer som viser lagene som skal rives. Tak med grove, løse planker mellom bjelker i under renovering av gammelt bad. Avslitt puss på vegger indikerer eldre byggverk.

Well - Nysgjerrighet tok overhånd og jeg rev ned en liten bit i dag (3 planker). Over finnes det papp og over pappen ligger det typ steinmel, teglbiter og pusserester - Brukte resten av kvelden på å støvsuge hele nedenetasjen :-/

Blir til å angripe fra ovenetasjen som det ser ut...

Milkshaken
I litt mer moderne hus ligger det spon... masse med sagflis, og kutterflis...:)

Milkshaken skrev:
I litt mer moderne hus ligger det spon... masse sagflis, og kutterspon...:)
Tenk om man hadde hatt sånn flyt :)

Blir til å løfte gulvet i rommet ovenfor og ta det ut den veien. Litt omstokking i planleggingen :)

Selv så har jeg et tykt lag lerklining under sponet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.