Hei!
Et lite spørsmål, vi er litt interesserte i en liten gård hvor det i dag finnes flere bygninger, men en av dem er en garasje/maskinhus/løsdrift rekke (kanskje 15x5 meter eller noe lignende) som er i rivningstilstand.. det virker å være bygd med både tretømmer på deler av det og lettbetongblokk på en del.. alt sammen toppet med et eternittak som har rast inn på ett sted..

Hvordan skal man gå frem for å rive og fjerne noe sånt? Finnes det regler rundt eternitt som har rast f.eks..?

Hvor mye kan det koste å leie ut rivningen? (vi hadde tenkt at noen som får.. skulle få ta ned de hele partiene av taket og stable dem på tomten, med plast rundt i passende bunter.. så deponerer vi dem selv da vi får gjøre det gratis - det får ikke firmaer..).. men for øvrig blir det jo en del søppel i form av mange lettbetongblokker og tre.. PLUSS den delen av taket som har rast ned (som vi ikke helt vet hvordan man skal håndtere..)

Noen som har noen tanker ideer tips.. fakta eller lenker?
:)

Takk på forhånd;
Vennlig hilsen Sandra

PS - visste ikke helt hvor jeg skulle poste emnet, men jeg tok en sjanse her.. passer det bedre noe annet sted kan gjerne en moderator flytte tråden!

Tipset nr 1 er å ta hånd om eternitten selv. Bruk åndedrettsvern med p3-filter. Skal du ha et firma til sånt blir det betydelig dyrere. Resten burde man kunne rive med traktor/gravemaskin.

Er det en gård, så kanskje dere trenger fyllmassene et sted. Jeg vet ikke hvordan regelverket ser ut, men jeg har for meg at betong som leveres til gjenvinning blir nettopp fyllmasser.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.