Holder på med en sykkelparkering hjemme og glad amatør som man er så skal jo selvfølgelig noen feil gjøres.
En ting som jeg ikke i det hele tatt tenkte på når jeg skisserte på dette var takbjelkenes møte med den fremre bærbjelken.
Siden bærbjelken er vinklet i forhold til takbjelkene så hviler de på ulike lengder. Det fører til at taket heller.
For å få taket i vater så trenger jeg da å bygge opp under takbjelkene i ulike trinn så alle havner på samme nivå.

Spørsmålet er hvordan man gjør dette på den peneste måten. Jeg kuttet til en bit som prøve som jeg skrudde fast under bjelken men ja.. hvordan pleier man å gjøre?:thinking:
 
  • Takbjelker i tre støtter mot en vinklet bærebjelke, med en justeringsbit under for å rette taket. Blå himmel og hus i bakgrunnen.
  • Bygging av sykkelparkering med trestolper og takbjelker ved siden av et hvitt skur. Verktøy og materialer ligger spredt på bakken.
  • Liker
bis og 1 annen
  • Laddar…
Kommer an på hvor pirkete du er. Men jeg hadde løsnet bæringen og justert den. Holder ikke stolpen høyden hadde jeg byttet den.

Alternativt klosser slik du selv foreslår :)
 
  • Liker
Appendix
  • Laddar…
G Niklas Anders skrev:
Kommer an på hvor pirkete du er. Men jeg hadde løsnet bjelken og justert den. Er ikke stolpen høy nok, hadde jeg byttet den.

Alternativt klosser slik du selv foreslår :)
Hvordan hadde du gått frem for å justere bjelken? Den sitter jo i vater.
Laget nivåforskjeller i den typ som trappetrinn?
 
S
Hva sitter bjelkeskoene skrudd i? Er det bare fotbrettet eller er de festet i bakliggende bjelker? :)
 
S SueCia skrev:
Hva er balkskorna skrudd fast i? Er det bare fotplanken eller er de festet i bakliggende bjelker? :)
To av dem sitter igjennom og inn i bakliggende konstruksjon og to bare i fotplanken.
Ikke helt 100, jeg vet.. vurderer å forsterke det på et vis selv om jeg tror at det faktisk vil holde.
 
Gustaf.P Gustaf.P skrev:
Hvordan ville du ha gått frem med å justere bærbjelken? Den er jo i vater. Lagd høydeforskjeller i den som en slags trapp?
Sett forfra, justert fremre bærbjelke til høyre oppover slik at den møter takstolen uten klossen din. Eller tenker jeg helt feil?
 
Sett forfra, så vil man jo ha den fremre bærbjelken i vater, ellers ser det jo rart ut.
Jeg hadde brukt klossen din.
 
  • Liker
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Hva skal du ha for tak? Spørsmålet er om det ikke ser mer ok ut med ulik takvinkel så man i stedet får en rett forkant, dvs at du lander taket på samme høyde i forkant.
 
G Niklas Anders skrev:
Sett forfra, justert fremre bærelist til høyre oppover slik at den møter takstolen uten din kloss. Eller tenker jeg helt feil?
Ja det går ikke. Årsaken til det er at bærelisten er vinklet og møter bjelken på en kortere del enn bjelken på motsatt side. Se på marksteinen og asfalten så ser du vinkelen.
 
T topmount skrev:
Hva skal du ha for tak? Spørsmålet er om det ikke ser mer ok ut med ulik takvinkel så man isteden får en rett forkant, dvs at du lander taket på samme høyde i forkant.
Blir vanlig hederlig plasttak.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.