Holder på med en sykkelparkering hjemme og glad amatør som man er så skal jo selvfølgelig noen feil gjøres.
En ting som jeg ikke i det hele tatt tenkte på når jeg skisserte på dette var takbjelkenes møte med den fremre bærbjelken.
Siden bærbjelken er vinklet i forhold til takbjelkene så hviler de på ulike lengder. Det fører til at taket heller.
For å få taket i vater så trenger jeg da å bygge opp under takbjelkene i ulike trinn så alle havner på samme nivå.
Spørsmålet er hvordan man gjør dette på den peneste måten. Jeg kuttet til en bit som prøve som jeg skrudde fast under bjelken men ja.. hvordan pleier man å gjøre?
En ting som jeg ikke i det hele tatt tenkte på når jeg skisserte på dette var takbjelkenes møte med den fremre bærbjelken.
Siden bærbjelken er vinklet i forhold til takbjelkene så hviler de på ulike lengder. Det fører til at taket heller.
For å få taket i vater så trenger jeg da å bygge opp under takbjelkene i ulike trinn så alle havner på samme nivå.
Spørsmålet er hvordan man gjør dette på den peneste måten. Jeg kuttet til en bit som prøve som jeg skrudde fast under bjelken men ja.. hvordan pleier man å gjøre?
Kommer an på hvor pirkete du er. Men jeg hadde løsnet bæringen og justert den. Holder ikke stolpen høyden hadde jeg byttet den.
Alternativt klosser slik du selv foreslår
Alternativt klosser slik du selv foreslår
Hvordan hadde du gått frem for å justere bjelken? Den sitter jo i vater.G Niklas Anders skrev:
Laget nivåforskjeller i den typ som trappetrinn?
To av dem sitter igjennom og inn i bakliggende konstruksjon og to bare i fotplanken.S SueCia skrev:
Ikke helt 100, jeg vet.. vurderer å forsterke det på et vis selv om jeg tror at det faktisk vil holde.
Hobbyelektriker
· E
· 15 370 innlegg
Sett forfra, så vil man jo ha den fremre bærbjelken i vater, ellers ser det jo rart ut.
Jeg hadde brukt klossen din.
Jeg hadde brukt klossen din.
Ja det går ikke. Årsaken til det er at bærelisten er vinklet og møter bjelken på en kortere del enn bjelken på motsatt side. Se på marksteinen og asfalten så ser du vinkelen.G Niklas Anders skrev:
Klikk her for å svare