Planlegger å bygge en hagestue, med innglassede partier på fronten og sidene der baksiden er forankret i fasaden.

Jeg har funnet et passende byggesett ifølge skisse, men jeg tror det blir mye billigere å snekre selv.

Hva er passende dimensjon på de tre frontstolpene? Tenker impregnert limtre 90x90, men kanskje funker det med 2x145 bjelker like bra? Eller er det altfor spinkelt? Jeg bor i Örebro og tenker kanalplast.

Trenger jeg å støpe fundamenter for frontsiden selv eller kan jeg bruke 4” ferdige?
 
  • Skisse av uterom med målinger og notater på monteringsanvisning, inkludert dimensjoner på materialer som skal brukes for bygging.
  • Bygge av uterom foran et hus, med trebindingsverk lagt på bakken. Snøfanger synlig på taket, grønn plen i forgrunnen.
Litt forvirrende da Du viser 3 forskjellige uterom.
Hvilke mål skal det være? Størrelse på partier?
 
T ToreJ01 skrev:
Lite förvirrande då Du visar 3 olika uterum.
Vilka mått ska det vara? Storlek på partier?
Oj förlåt. Jag förstår att det blev lite kladdigt :)

Fotografiet är så som jag har det nu. Och jag tänkte förlänga befintliga burspråket med uterummet så att sadeltaket på uterummet ligger precis under befintligt med nya takstolar som vilar på limbalkarna som i sin tur vilar på limträpelarna. Måtten är 2800 i djupled och 1850 mellan center och vänster / höger pelare.
 
C Chk skrev:
Oj unnskyld. Jeg forstår at det ble litt rotete :)

Fotografiet er slik jeg har det nå. Og jeg tenkte å forlenge det eksisterende karnappet med hagestuen slik at sadeltaket på hagestuen ligger rett under det eksisterende med nye takstoler som hviler på limdragerne som igjen hviler på limtrestolpene. Målene er 2800 i dybden og 1850 mellom senter og venstre / høyre stolpe.
Ok, skal partiene gå fra gulvet eller være i vindu høyde?
 
T ToreJ01 skrev:
Ok, skal partiene gå fra gulvet eller være i vindushøyde?
Fra gulvet tenkte jeg. Så tenkte nå når jeg uansett pusser opp verandaen :-)
 
C Chk skrev:
Oi, beklager. Jeg skjønner at det ble litt rotete :)

Fotografiet er slik jeg har det nå. Og jeg tenkte å forlenge det eksisterende karnappet med uterommet slik at saltaket på uterommet ligger rett under det eksisterende med nye takstoler som hviler på limdragerne som igjen hviler på limtrestolpene. Målene er 2800 i dybde og 1850 mellom senter og venstre/høyre stolpe.
Slik kunne man gjøre.
 
  • Liker
Granngubben
  • Laddar…
Wow! Flott Tore! Tusen takk. Det der så virkelig bra ut. Kommer tilbake med noen bilder når / om jeg begynner å bygge prosjektet men jeg ble dessuten mer fristet da jeg så dette :-)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.