Planlegger å bygge en hagestue, med innglassede partier på fronten og sidene der baksiden er forankret i fasaden.
Jeg har funnet et passende byggesett ifølge skisse, men jeg tror det blir mye billigere å snekre selv.
Hva er passende dimensjon på de tre frontstolpene? Tenker impregnert limtre 90x90, men kanskje funker det med 2x145 bjelker like bra? Eller er det altfor spinkelt? Jeg bor i Örebro og tenker kanalplast.
Trenger jeg å støpe fundamenter for frontsiden selv eller kan jeg bruke 4” ferdige?
Jeg har funnet et passende byggesett ifølge skisse, men jeg tror det blir mye billigere å snekre selv.
Hva er passende dimensjon på de tre frontstolpene? Tenker impregnert limtre 90x90, men kanskje funker det med 2x145 bjelker like bra? Eller er det altfor spinkelt? Jeg bor i Örebro og tenker kanalplast.
Trenger jeg å støpe fundamenter for frontsiden selv eller kan jeg bruke 4” ferdige?
Oj förlåt. Jag förstår att det blev lite kladdigtT ToreJ01 skrev:
Fotografiet är så som jag har det nu. Och jag tänkte förlänga befintliga burspråket med uterummet så att sadeltaket på uterummet ligger precis under befintligt med nya takstolar som vilar på limbalkarna som i sin tur vilar på limträpelarna. Måtten är 2800 i djupled och 1850 mellan center och vänster / höger pelare.
Ok, skal partiene gå fra gulvet eller være i vindu høyde?C Chk skrev:Oj unnskyld. Jeg forstår at det ble litt rotete
Fotografiet er slik jeg har det nå. Og jeg tenkte å forlenge det eksisterende karnappet med hagestuen slik at sadeltaket på hagestuen ligger rett under det eksisterende med nye takstoler som hviler på limdragerne som igjen hviler på limtrestolpene. Målene er 2800 i dybden og 1850 mellom senter og venstre / høyre stolpe.
Slik kunne man gjøre.C Chk skrev:Oi, beklager. Jeg skjønner at det ble litt rotete
Fotografiet er slik jeg har det nå. Og jeg tenkte å forlenge det eksisterende karnappet med uterommet slik at saltaket på uterommet ligger rett under det eksisterende med nye takstoler som hviler på limdragerne som igjen hviler på limtrestolpene. Målene er 2800 i dybde og 1850 mellom senter og venstre/høyre stolpe.
Klikk her for å svare