812 lest ·
2 svar
812 lest
2 svar
Utbygging på HERO STOLPSKO JUSTERBAR TYP FLEX
Hei jeg skal gjøre en utbygging på 20 m2 med 6 stykker plinter under, i disse tenkte jeg støpe inn HERO STOLPSKO JUSTERBAR TYP FLEX.
Utbyggingen består av et bjelkelag 45*145 med isolasjon og gulvspon
1 vegg med skyvedørpartier 4,35 totalbredde,
1 vegg med 3 stk 2-lufts vinduer bredde 1200* høyde 1300
1 vegg som er regel 60 cc med isolasjon dobbeltgips & panel. (Brannklassifisert)
Ingen vegg inn mot eksisterende hus
Takstoler 17 grader i 45*120 virke og isolert tak med yttertak i rupanel & plåt samt innertak i rupanel.
Hvordan skal man til å begynne med kunne forstå hva bygget kommer til å veie?
Hvordan kan man forstå hvordan hver HERO STOLPSKO JUSTERBAR TYP FLEX tåler maksimalt, basert på den info jeg har fått av leverandøren, jeg har ingen anelse om hvordan man regner ut dette.
Utbyggingen består av et bjelkelag 45*145 med isolasjon og gulvspon
1 vegg med skyvedørpartier 4,35 totalbredde,
1 vegg med 3 stk 2-lufts vinduer bredde 1200* høyde 1300
1 vegg som er regel 60 cc med isolasjon dobbeltgips & panel. (Brannklassifisert)
Ingen vegg inn mot eksisterende hus
Takstoler 17 grader i 45*120 virke og isolert tak med yttertak i rupanel & plåt samt innertak i rupanel.
Hvordan skal man til å begynne med kunne forstå hva bygget kommer til å veie?
Hvordan kan man forstå hvordan hver HERO STOLPSKO JUSTERBAR TYP FLEX tåler maksimalt, basert på den info jeg har fått av leverandøren, jeg har ingen anelse om hvordan man regner ut dette.
Hei,
For å gi et godt svar hadde man trengt å se tegninger av bygningen samt vite snøsone og hvordan omkringliggende bygninger ligger.
Forutsatt at Fr1d i tabellen er vertikallast på stolpeskoen så tåler hver stolpesko omkring 670 kg. Så du må anslå om bygningen inkl mennesker i bygningen og snølast på taket medfører en høyere last enn dette per stolpesko.
For å gi et godt svar hadde man trengt å se tegninger av bygningen samt vite snøsone og hvordan omkringliggende bygninger ligger.
Forutsatt at Fr1d i tabellen er vertikallast på stolpeskoen så tåler hver stolpesko omkring 670 kg. Så du må anslå om bygningen inkl mennesker i bygningen og snølast på taket medfører en høyere last enn dette per stolpesko.
Klikk her for å svare