Denne støttemuren ble bygget i 2020 og har drenering på innsiden. Jeg tabbet meg ut ved å sette opp et overgrunnsbasseng 2m fra muren, noe som bidro til at mursteinene begynte å gå fra hverandre på grunn av trykket, tror jeg. Bassenget er demontert, men muren heller nå utover. Har noen tips til tiltak? Grave opp bak og deretter legge mer pukk eller en mur innenfor muren? Eller hva kan jeg gjøre?

• Støttemur med skjevstemming og avstand mellom mursteinene, omgitt av grøntområder og blomster som hosta og allium.
  • Vaterpass plassert på en ujevn støttemur, med en boble som viser helling. Bakgrunnen viser en gate med gressplen og fortau.
wildeside
Det kjedelige svaret er grav opp, rett opp og legg i dreneringsrør og makadam 8-16.
Dvs gjør om og gjør rett.

wildeside wildeside skrev:
Det kjedelige svaret er grav opp, rett opp og legg i dreneringsrør og makadam 8-16.
Dvs gjør om og gjør riktig.
Ok takk, bare så jeg forstår riktig så grave opp bak og rette opp med en gravemaskin? Og så rør og makadam i.

wildeside
J J.W.S skrev:
Ok takk, bare så jeg forstår rett så grave opp bak og rette opp med en gravemaskin? Og deretter rør og pukk inn.
Jepp så tenkte jeg.
Grave for hånd eller maskin går uansett😂 tror ikke du trenger å grave opp spesielt lang strekning ser ut som muren har gitt etter ganske kort.
Det burde finnes pukk og dreneringsrør bak muren allerede nå om den er bygget på riktig måte.
Tror muren retter seg opp selv om ikke den er forskjøvet allerede fra bunnen av laget.

• Liker
J.W.S
  • Laddar…
Takk skal du ha. 😀

Om man plukker en rad med steiner om gangen så kanskje det går ganske enkelt å skyfle bort grusen bak og deretter plukke bort neste rad.

trenchcoat trenchcoat skrev:
Om man plukker en rad med steiner om gangen så kanskje det går ganske enkelt å skyfle vekk grusen bak og deretter plukke bort neste rad.
Takk, kan være verdt å prøve.

Kompletter med "geonett" ved 4. runde…..
Men dessverre er det grave opp og sette om for å få det bra

• Liker
J.W.S
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Komplettere med "geonät" ved 4. runden...
Men dessverre er det å grave opp og sette om for å få det bra
Takk, bare å brette opp ermene og grave :-)

• Liker
trenchcoat
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.