Hei!
Hadde en solcellefirma forbi for å gi tilbud, fyren spør om det er rupanel under taksteinene, jaa. ? Svarer jeg som forutsetter at man bygger sånn. Så når jeg gikk opp og tittet så ser jeg til min overraskelse at undertaket består av en plastduk bare. Altså takstol, plastduk, lekter, stein. Bygger man sånn her (2012)? Bør man være bekymret? Tenker mest på om plastduken havarerer og det begynner å styrte inn vann på loftet.. Tar nok en ekstra fundering på det der med solceller.

• Tak med treverk, plastduk, og et ventilasjonssystem, sett fra loftet. Inskripsjon på treverket: "Life is a bitch, OK 2012".
F Flygplats_Teknikern skrev:
Hei!
Hadde et solcellefirma forbi for å gi et tilbud, fyren spør om det er råspont under taksteinene, jaa? Svarer jeg som forutsetter at man bygger sånn. Så når jeg gikk opp og tittet så ser jeg til min overraskelse at undertaket består av en plastduk bare. Altså takstol, plastduk, lekter, panner. Bygger man sånn her (2012)? Bør man være bekymret? Tenker mest på om plastduken havererer og det begynner å strømme inn vann på loftet.. Tar nok en ekstra vurdering på det der med solceller.
Helt normalt. Ikke optimalt kanskje, men billig. Derav vanlig på prefabhus.

• Liker
Anonymiserad 405730 og 1 annen
  • Laddar…
P Per i Hamrånge skrev:
Helt normalt. Ikke optimalt kanskje, men billig. Derfor vanlig på prefabhus.
Takk for input!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.