At prisene skiller mellom proffer og forbrukere på samme produkter betyr jo til sist bare at jeg som forbruker betaler for at proffene skal få det billigere.

At merkefabrikantene også produserer lavprisvarer er det ingen diskusjon om, det er fullt normalt.
I de fleste tilfeller er det samme produkt som i merkebokser av den enkle grunnen at det er ofte veldig dyrt å endre i produksjonen. (noe som ville gjøre lavprisproduktet dyrere enn merkevaren).

Hva tjener da merkeprodusenten på å gjøre på denne måten?

1. Først og fremst øker de produksjonen, noe som gjør at marginen på merkeproduktet øker enda mer.

2. Man kan nok regne kaldt med at det blir flere "hjemmemekkere" som kjøper lavprisvaren. Med resultat at den åpenbart større risikoen for mislykkede forsøk ikke vil "sverte" ned merkevaren.

//Markus
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.