Hei!

vi bor i et Gullringehus fra 1969 og står nå midt oppe i en renovering av husets entre/hall. Vi er kommet til å legge inn det nye gulvet og jeg skulle trenge litt råd før vi går videre.
I valget og kvalet på gulvbelegg falt valget på Pergos vinylgulv "optimum" da det virker å ha den beste slitestyrken. Underlagsfoamen vi har kjøpt er også Pergos egen. Når valget falt på denne gulvtypen så hørte vi argumenter som at "det er lett å legge" og at det er tilgivende mot dårlig underlag osv. Nå har jeg lest litt mer og finner argumenter at det er akkurat motsatt, at gulvet stiller veldig høye krav for å være jevnt under før legging. Ingen skjøter sprekker større enn en millimeter osv. Hva er deres erfaringer?
Gulvet er et sponplategulv som er oppforet på betongdekke. Vi har fjernet alle løstsittende rester av den gamle matten, men det finnes en god del igjen. Mindre sprekker/skjøter finnes. Jeg har skrudd gulvet, men noen skjøter beveger seg litt når man går på dem. Har jeg kjøpt et uegnet gulv til dette prosjektet? Bittert å legge inn et svindyrt gulv som blir skitt etter en stund :(
Legger ved et par bilder av eksisterende gulv

• Et angrepet gulv av sponplater med rester av gammel gulvbelegg, flere mindre sprekker og et stillas satt opp over en åpning til etasjen under.
  • Slitt gulv i en gang, med fjerning av gammel gulvbelegg synlig. Noen rester av lim og belegg er fortsatt på overflaten. Et dobbelt stikkontakt på veggen.
Hei. Jeg har dessverre ikke noe svar på ditt spørsmål, men er veldig nysgjerrig på resultatet og hvilken farge du valgte. vurderer å legge gulv på kjøkkenet snart.
mvh Fredrik

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.