Hei!

Jeg har et eksisterende flisgulv som jeg har tenkt å bytte. Det gamle flisgulvet er lagt på en plastmatte som sannsynligvis er den som lå der siden huset var nytt. Hvordan forbereder jeg best for å legge ny flis? Antar at den gamle plastmatten vil bli ganske ødelagt når jeg fjerner det gamle flisgulvet. Å legge det nye flisgulvet direkte på gulvsponten kjennes heller ikke helt bra. Hvordan pleier man å gå frem?

Hva slags rom er det, gang, bad, vaskerom, annet?
Grunnlaget er uansett at du ikke kan legge direkte på sponet, så flytesparkel eller lime gulvgips først er de to vanligste metodene.

Som oven sier, så avhengig av hvor i huset det er, tilkommer det noen ting som tettesjikt osv.

Ja ok!
Det er i gangen som vi har tenkt å bytte. Det vanskelige blir da at hvis vi skal legge gulvgips, vil gulvnivået heves, noe som ikke er ønskelig. Hvor tykt pleier flytesparkellaget å være? Hva tror dere om å legge en ny plastmatte og deretter legge fliser på den slik det var gjort før, er det en no-no?

Er det trangt om plassen feller man inn spon mellom stenderne så flyt med armering.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.