Burde jo ikke være en umulighet å pusse en betongmur, men det vanskelige ser ut til å være å få pussen til å feste på betongens glatte overflate.
Guide online foreslår at pussnett festes med spikerplugg, slik at mørtelen kan feste i pussnettet. Men satan hva borring det blir for all den spikerpluggen...
Finnes det andre måter som jeg går glipp av? Lim eller primer for å øke vedheftingen, eller prøve å rive opp betongens overflate før den herder helt?
Guide online foreslår at pussnett festes med spikerplugg, slik at mørtelen kan feste i pussnettet. Men satan hva borring det blir for all den spikerpluggen...
Finnes det andre måter som jeg går glipp av? Lim eller primer for å øke vedheftingen, eller prøve å rive opp betongens overflate før den herder helt?
De her kjørte jeg med https://www.fischersverige.se/sv-se/produkter/fasadplugg-spikplugg/spikplugg-n/spikplugg-n-s-d
Jeg la en plugg hver 50 cm omtrent, og spikret fast nettet så det ble noen millimeter buktning i midten av hver "firkant".
Å bore 6mm hull går fort hvis man har en vettig maskin og bor. Jeg hadde to bor og byttet etter noen hull så den ikke gikk varm.
Jeg la en plugg hver 50 cm omtrent, og spikret fast nettet så det ble noen millimeter buktning i midten av hver "firkant".
Å bore 6mm hull går fort hvis man har en vettig maskin og bor. Jeg hadde to bor og byttet etter noen hull så den ikke gikk varm.
N
neo11
Huseier
· Stockholm/Bromma
· 2 463 innlegg
neo11
Huseier
- Stockholm/Bromma
- 2.463 innlegg
Uten bilder får man ingen gode svar, så opp til deg.K kniv skrev:Det burde jo ikke være umulig å pusse en betongmur, men det vanskelige ser ut til å være å få pussen til å feste på betongens glatte overflate.
Veiledninger online foreslår at man fester pussnett med spikerplugger, slik at mørtelen kan feste seg i pussnettet. Men satan for et boringsarbeid med alle de spikerpluggene...
Finnes det andre metoder jeg har oversett? Lim eller primer for å øke vedheftingen, eller forsøke å rive opp betongens overflate før den har herdet helt?
Klikk her for å svare