Har nettopp fått lys grå fugemasse satt (1 dag siden) og den er flekkete. Store partier er mørkere grå mens andre partier er veldig lys grå. Og disse partiene kan være rett ved siden av hverandre, så det er la oss si 10cm lys grå som går rett over i 30cm mørk fugemasse og så kommer lys igjen osv. Litt zebra. Vil dette justere seg med tiden eller er det noe galt med arbeidet?

Hei!! Fikk du noen klarhet? Har samme problem! Må vite det asap! :)

Mvh

Joanna

Bricco Bricco skrev:
Har akkurat fått lys grå fug satt (1 dag siden) og den er flekkete. Store deler er mørkere grå mens andre deler er veldig lys grå. Og disse delene kan være rett ved siden av hverandre så det er si 10cm lys grå som går rett inn i 30cm mørk fug og så kommer lys igjen osv. Litt zebra. Kommer dette til å justere seg med tiden eller er det noe feil i arbeidet?

BirgitS
Hvis man har for mye vann når man vasker fugen, kan man utvaske pigmentet, og det blir lysere på de stedene.

Ok, men det er den mørkere som er minst av og føles "feil". Har man hatt for lite vann da?

BirgitS
Aldrig_nöjd Aldrig_nöjd skrev:
Ok men det är den mörkere som er minst av og føles ”feil”. Har man hatt for lite vann da?
Det har vært ujevnt mye vann, det er vel bare det man kan si uten å vite om fugen skulle ha den mørkere eller den lysere tonen.

Har du gjort det selv eller er det en håndverker?

En bekjent. Han er ikke ekspert men har lagt mye. Han er selv overrasket over at det ble sånn. På Kakeldax sa de nylig til min samboer at det også kan slå mot mørkt hvis man har for mye vann. Er det sånn?

BirgitS
Jeg har bare hørt om at det blir for lyst, men det kan kanskje gå motsatt vei også avhengig av fugemassen.

Jeg antar at fugemassen har tørket nå, slik at det ikke skyldes ujevn tørking.

Antar det? Den ble lagt i går. Jeg er ikke til stede, det er partneren min og vår bekjent som er det. Jeg prøver bare å hjelpe så godt jeg kan her fra min mamma som jeg og barna bor hos mens dette gjøres.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.