Jeg har tenkt å bygge et loft i stil med dette: http://www.thehandmadehome.net/2011/08/how-to-build-a-loft/ Det virker jo enkelt nok, men jeg klarer ikke å finne noen uimpregnerte bjelker som er 95x95 (som anbefales for å holde opp konstruksjonen i hjørnene) på de vanlige byggevarehusene. Kan jeg finne slike et sted? Eller vil det fungere med andre mål, eller å skru sammen to 45x95, som ble foreslått et sted, og hva bør jeg i så fall tenke på når jeg gjør det?
Jeg er relativt hendig, men har svært lite erfaring med slike byggeprosjekter.
Den typen av trelast finnes på litt mer velassorterte trelastlager, for eksempel Beijer i Lissma utenfor Stockholm. I dine trakter vet jeg ikke helt hvem som har sortering på dette.
Jeg hadde tatt 2 stk 45x95 i stedet og skrulimmet dem sammen samt forskjøvet dem i overkant. Da hviler den øvre konstruksjonen på stolpen i stedet for på skruene som de gjør i artikkelen.
Jeg hadde tatt 2 stk 45x95 i stedet og skrulimmet dem sammen samt forskjøvet dem i overkant. Da hviler den øvre konstruksjonen på stolpen i stedet for på skruene som de gjør i artikkelen.
Kan du vise hvordan du mener at det skal se ut der konstruksjonen hviler på stolpen? Jeg har også tenkt på at det ville være poeng å hvile den på stolpene i stedet for å henge den opp på skruer.
Kan du vise hvordan du mener at det skal se ut der konstruksjonen hviler på stolpen? Jeg har også tenkt på at det ville være en fordel å hvile den på stolpene i stedet for å henge den opp på skruer.
Nå hopper jeg inn for å vise meg flink
Verktøyeksperten mener nok slik.
Sett fra siden altså:
For øvrig synes jeg at byggeveiledningen var ganske "rough"
Franske skruer (lag screw) over alt, ingenting forsenket.
Verktøyguruen mener nok slik.
Sett fra siden altså:
[bilde]
For øvrig synes jeg byggeanvisningen var ganske "rough"
Franske skruer (lag screw) overalt, ingenting forsenket.
...Uten å tenke altfor mye (fikk det travelt for pizzaen vi bestilte nettopp kom ) så tegnet jeg følgende to alternativer. Som en av dem, mener dere (om de går an å gripe)?
...Uten å tenke altfor mye (fikk det travelt fordi pizzaen vi bestilte nettopp kom ) så tegnet jeg følgende to alternativer. Som noen av dem, mener dere (om de går å gripe)?
Ville det ikke vært greit å snu stolpen, slik at den lange delen er innover.
Slik at også kortsiden får støtte. Jeg refererer til det øvre/venstre bildet altså.
Men sånt pleier å løse seg når man står med delene i hånden
Ville det ikke vært greit å snu stolpen, slik at den lange delen er innover. Så også kortsiden får støtte. Jeg refererer til det øvre/venstre bildet altså.
Men slikt pleier å løse seg når man står med delene i hånden
Den lange delen innover? Ikke sikker på at jeg forstår hva du mener. Men på det andre bildet får begge sider støtte.
Og neste spørsmål: Hva skal jeg tenke på når jeg "skrulim"? Jeg innser at det innebærer at jeg skal lime og skru sammen lektene, men noe spesielt å tenke på da?
...Uten å tenke altfor mye (fikk det travelt fordi pizzaen vi hadde bestilt nettopp kom ) så tegnet jeg følgende to alternativer. Som noen av dem, mener dere (om de går an å gripe)?
[bilde][bilde]
Vært og sett på hockey...men jeg ser at du har fått hjelp av andre dyktige i tråden!
Korte siden utover og lange innover, slik at rammen flukter med stolpen på utsiden. Det blir penest.
...Hva bør jeg tenke på når jeg "skruelimimar"? Jeg innser at det innebærer at jeg skal lime og skru sammen reglene, men noe spesielt å tenke på da?
Jeg ville helst forboret for skruene så de har fri gang i det "første" trestykket.
Så man er sikker på at skruen drar sammen delene, og ikke bare spiser seg ned.
Så trenger man ikke så mange tvinger.
Var vært og sett på hockey...men jeg ser at du har fått hjelp av andre dyktige i tråden!
Korte siden utover og lange innover, slik at rammen flukter med stolpen på utsiden. Det blir penest.
Mener du så (om det går an å forstå hvordan jeg mener)? Slik at altså bare langsiden hviler på (halve) stolpen?
Tar gjerne imot en beskrivelse på hvordan man skruelimmonterer på en bra måte også.
Skulle ellers dette fungere, der man altså satt sammen regelen av en 45x95-regel og en 45x95-regel som er saget som vist nederst til venstre. Da ville begge sider hvile på regelen og ingen del stikke ut. Tenkte meg at eventuelt bruke den oppstikkende 45x45-regelen til å feste et rekkverk på (alternativt sage av den langs med "gulvhøyde" på loftet).
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.