Vi var og bød byggherre på kaffe i dag på ettermiddagen. De holder på som best med å legge taket slik at det skal kunne bli dekket så snart som mulig.
Når vi drakk kaffe kom vi inn på deres tidligere bygg og de omfattende tyveriene som forekommer av byggemateriell, men spesielt hvitevarer. På et av deres tidligere steder hadde til og med varmepumpen blitt stjålet. De ga mange eksempler på bygg der hvitevarer ble stjålet bare noen eller noen få dager etter installasjon.
Jeg lurer nå på om noen andre her på forumet har blitt rammet?
Vi har en villa-forsikring som inngikk i husprisen og som gjelder fra det at huset reisverket er på plass. Tilsynelatende har også byggherren en forsikring. Men han sa at hans egenandel var en halv basbeløp. Vår er på 1500 om jeg ikke husker feil.
Om det nå blir et tyveri av si våre hvitevarer - hvilken forsikring skal dekke den? Vår villa-forsikring eller byggherres tyveriforsikring?
[sub]Jeg får vel ta fram forstørrelsesglasset og lese det finstilte...[/sub] ;D
Når vi drakk kaffe kom vi inn på deres tidligere bygg og de omfattende tyveriene som forekommer av byggemateriell, men spesielt hvitevarer. På et av deres tidligere steder hadde til og med varmepumpen blitt stjålet. De ga mange eksempler på bygg der hvitevarer ble stjålet bare noen eller noen få dager etter installasjon.
Jeg lurer nå på om noen andre her på forumet har blitt rammet?
Vi har en villa-forsikring som inngikk i husprisen og som gjelder fra det at huset reisverket er på plass. Tilsynelatende har også byggherren en forsikring. Men han sa at hans egenandel var en halv basbeløp. Vår er på 1500 om jeg ikke husker feil.
Om det nå blir et tyveri av si våre hvitevarer - hvilken forsikring skal dekke den? Vår villa-forsikring eller byggherres tyveriforsikring?
[sub]Jeg får vel ta fram forstørrelsesglasset og lese det finstilte...[/sub] ;D
polarens hvitevarer ble stjålet dagen etter de ble levert (lørdag)...
ikke engang rukket å pakke dem opp...
tror det gikk på hustilbyggerens forsikring...
er jo helt klart bestillingsjobb og insider dritt :/
ikke engang rukket å pakke dem opp...
tror det gikk på hustilbyggerens forsikring...
er jo helt klart bestillingsjobb og insider dritt :/
Vi hadde innbrudd i begynnelsen av vårt bygge >
>
>
De stjal verktøy og maskiner fra håndverkerne, men "våre" saker hadde ikke kommet. Det var ingen vits i for byggarbeiderne å bruke sin forsikring fordi egenandelen er så høy, men hadde det vært våre f.eks. hvitevarer, hadde vår forsikring dekket det!!
Mvh Maria
De stjal verktøy og maskiner fra håndverkerne, men "våre" saker hadde ikke kommet. Det var ingen vits i for byggarbeiderne å bruke sin forsikring fordi egenandelen er så høy, men hadde det vært våre f.eks. hvitevarer, hadde vår forsikring dekket det!!
Mvh Maria
Klikk her for å svare